Η ένταξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην προσχολική εκπαίδευση
Öffnen
Autor
Αναστασίου, ΈλεναSupervisor name
Βιδάλη, Άννα
Καρβούνης, Μιλτιάδης
Datum
2007Language
el
Access
free
Zusammenfassung
Ο σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν κυρίως η διαδικασία ένταξης των παιδιών
με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο νηπιαγωγείο, οι συγκεκριμένες στρατηγικές και
πρακτικές που εφαρμόζουν οι εκπαιδευτικοί προσχολικής εκπαίδευσης για την ένταξη
των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και τις επιπτώσεις της ένταξης στα παιδιά
με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στα παιδιά χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και
στις γενικούς νηπιαγωγούς.
Η έρευνα μου διεξήχθη με τη μέθοδο της παρατήρησης η οποία έλαβε χώρα σε
νηπιαγωγείο του Βόλου. Με βάση την προγενέστερη βιβλιογραφία διερευνήθηκε πρώτα
απ όλα η ειδική αγωγή κυρίως στην Ελλάδα και τα πλαίσια οριοθέτησης της και κατά
δεύτερον η διαδικασία της ένταξης στη προσχολική εκπαίδευση.
Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι λειτουργεί κατά πολύ μεγάλο βαθμό η
ένταξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην προσχολική εκπαίδευση και
ότι και η ειδικός αλλά και ο γενικός νηπιαγωγός ακολουθούν συγκεκριμένες
εκπαιδευτικές πρακτικές για την προώθηση της ένταξης και υποστήριξης των παιδιών με
ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και πιο συγκεκριμένα του παιδιού που παρατήρησα εγώ.
Τέλος γενικό συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι προσφέρει πολύτιμές
πληροφορίες γενικά για τη λειτουργία της ένταξης των παιδιών με και χωρίς) ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες στο χώρο του νηπιαγωγείου αλλά και συγκεκριμένες
εκπαιδευτικές πρακτικές και στρατηγικές που εφαρμόζουν οι νηπιαγωγοί για την ένταξη
των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και τις επιπτώσεις που έχει ?
Academic publisher
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.