Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΚώστα, Γεώργιοςel
dc.creatorΥφαντίδου, Γεωργίαel
dc.date.accessioned2015-01-05T21:36:25Z
dc.date.available2015-01-05T21:36:25Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.other9170
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/77en
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.633
dc.descriptionΠαρατηρήσεις έκδοσης: α) λείπουν οι σελίδες 152-153 από το φυσικό τεκμήριο. β) παρόραμα στη σελιδαρίθμηση.el
dc.description.abstractΟ Cohen (1972), ήταν ένας από τους πρώτους ερευνητές ο οποίος πρότεινε ότι οι τουρίστες θα μπορούσαν να ταξινομηθούν με βάση παρόμοιες παρατηρήσιμες συμπεριφορές. Οι Gibson και Yiannakis (2002), παρουσίασαν μια περιεκτική ταξινόμηση των τουριστών ελεύθερου χρόνου και σχέδιασαν την κλίμακα Tourist Role Preference Scale (TRPS) τουριστικής τυπολογίας 15 ρόλων. Ο σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει την τυπολογία των τουριστών, που επισκέπτονται την Ελλάδα, καθώς και τον αθλητικό τουρισμό στη χώρα. Το δείγμα αποτελούνταν από 1675 τουρίστες από 50 χώρες που επισκέφτηκαν την Ελλάδα το καλοκαίρι του 2007. Το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε ήταν βασισμένο στο TRPS και στην τελική μορφή του έγιναν κάποιες προσθήκες και τροποποιήσεις. Έπειτα, μεταφράστηκε στην ελληνική, γερμανική και ρωσική γλώσσα και αποτελούνταν από 89 ερωτήσεις. Τα ερωτηματολόγια διανεμήθηκαν σε τουρίστες στο χώρο των αναχωρήσεων και μετά τον έλεγχο (check-in), στους αερολιμένες Ελ.Βενιζέλος στην Αθήνα και Μακεδονία στη Θεσσαλονίκη. Για να εξακριβωθεί η ισχύς της κλίμακας και να καθοριστούν οι τουριστικοί ρόλοι χρησιμοποιήθηκε η ανάλυση κυρίων συνιστωσών, η πολυδιάστατη κλιμακοποίηση, το χ2 τεστ καλής προσαρμογής (SPSS) και η παραγοντική ανάλυση και η ανάλυση ταξινόμησης (SPAD). Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το TRPS φαίνεται να είναι εφαρμόσιμο στη Ελλάδα. Συμπερασματικά, ο Εραστής του Ήλιου, ο Ανθρωπολόγος, ο Αρχαιολόγος, ο Ανεξάρτητος Μαζικός Τουρίστας και ο Φυγάς από την Πραγματικότητα συγκεντρώνουν τα μεγαλύτερα ποσοστά, πράγμα που σημαίνει απώλεια τουριστών στις υπόλοιπες μορφές. Πιθανά ένας λόγος είναι το μη ικανοποιητικό μάρκετινγκ του τουριστικού προϊόντος και η έλλειψη οργάνωσης και προώθησης νέων μορφών τουρισμού σε αυτούς που απασχολούνται ή θα ήθελαν να απασχοληθούν με τον τουρισμό στην Ελλάδα. Όσον αφορά στον Αθλητικό Τουρίστα (AT) αποκαλύφθηκαν τρεις κατηγορίες: ο Ενεργός, ο Extreme και ο των Υπαιθρίων Δραστηριοτήτων. Το συνολικό ποσοστό 15% των AT κρίνεται ως μη ικανοποιητικό, διότι άλλες χώρες προσελκύουν έως και 40% αυτής της κατηγορίας.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣel
dc.subject.otherΤΟΥΡΙΣΜΟΣ -- ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣel
dc.titleΤάσεις, προοπτικές και τυπολογία του τουρισμού στην Ελλάδα με έμφαση στον αθλητικό τουρισμόel
dc.typedoctoralThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen
dc.contributor.committeeMemberΜιχαλοπούλου, Μαρίαel
dc.contributor.committeeMemberΤαξιλδάρης, Κυριάκοςel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International