Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorΔεληγιάννης, Δημήτρηςel
dc.creatorΣαββιλωτίδης, Κοσμάςel
dc.date.accessioned2015-05-14T07:35:09Z
dc.date.available2015-05-14T07:35:09Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.other5477
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/4547en
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.749
dc.descriptionΣημείωση: α) εφτάτομο έργο. β) παρόραμα στη σελιδαρίθμηση (βλέπε, σελ. 97). γ) συνοδεύεται από μη έντυπο εκπαιδευτικό υλικό: Βίντεο αριθμ. 1 "Δημιουργία λιγνίτη - εξόρυξη και αποκατάσταση ορυχείων στην Ελλάδα", Βίντεο αριθμ. 2 "Ορυχεία και εξόρυξη λιγνίτηel
dc.description.abstractΣτην εργασία αυτή σχεδιάσθηκε, αναπτύχθηκε και υλοποιήθηκε εκπαιδευτικό πρόγραμμα μουσείου για μαθητές β/θμιας εκπαίδευσης με ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ΑεξΑΕ) που έχει τίτλο «Από τον άνθρακα στον ηλεκτρισμό». Συγκεκριμένα στο κεφάλαιο 1 γίνεται μια μικρή εισαγωγή, σχετική με το αντικείμενο της διατριβής, αναφέρονται κάποια γενικά της στοιχεία (1.1), ο σκοπός και οι στόχοι της (1.2), καθώς και η μεθοδολογία της (1.3). Το κεφάλαιο 2 ασχολείται με την εκπ/ση και το μουσείο. Αναπτύσσονται οι έννοιες μουσείο και μουσειακή αγωγή (2.1), οι σχέσεις μαθητών και καθηγητών με τα μουσεία (2.2), αναλυτικότερα οι σχέσεις των μαθητών με τα μουσεία (2.2.1), οι σχέσεις των εκπ/κών με τα μουσεία (2.2.2), ο ρόλος των εκπ/κών μουσειακών προγραμμάτων (2.3) και οι δυσκολίες πρόσβασης των μαθητών στα μουσεία και η αναγκαιότητα της ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπ/σης (2.4). Ακολουθεί στο κεφάλαιο 3 μια σύντομη περιγραφή της ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπ/σης. Στο κεφάλαιο 4 αναπτύσσεται ο τύπος του μουσείου και το προτεινόμενο μουσειακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που σχεδιάσθηκε και αναπτύχθηκε με τη συμβατική μέθοδο και την ΑεξΑΕ. Αναλύονται το τοπικό μουσείο (μουσείο in situ) (4.1), το υπαίθριο μουσείο (4.2), το τεχνολογικό μουσείο (4.3), οι ενεργειακοί πόροι και τα ορυχεία λιγνίτη - οι ΑΗΣ και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις (4.4), πιο συγκεκριμένα οι ενεργειακοί πόροι και τα ορυχεία λιγνίτη (4.4.1) οι ΑΗΣ και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την ενεργειακή αξιοποίηση του λιγνίτη (4.4.2), η συμβολή του προτεινόμενου μουσειακού προγράμματος στο ενεργειακό πρόβλημα (4.5) και οι τρόποι υλοποίησης του προτεινόμενου μουσειακού προγράμματος (4.6). Στο κεφάλαιο 5 παρουσιάζεται το προτεινόμενο μουσειακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τη συμβατική μέθοδο για μαθητές β/θμιας εκπαίδευσης. Κατόπιν στο κεφάλαιο 6 σχεδιάζεται το εκπαιδευτικό υλικό για το προτεινόμενο μουσειακό πρόγραμμα από απόσταση. Αναλύεται ο σχεδιασμός της δομής του προτεινόμενου εκπαιδευτικού υλικού (6.1), σχεδιάζεται το γνωστικό περιεχόμενο των κεφαλαίων του προτεινόμενου υλικού (6.2), των αισθητικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών του (6.3), επιλέγεται η χρήση και ο σχεδιασμός του μη έντυπου εκπ/κού υλικού (6.4), η χρήση των νέων τεχνολογιών στο προτεινόμενο πρόγραμμα ΑεξΑΕ (6.5) και όλο το πολυμορφικό εκπ/κό υλικό του προτεινόμενου μουσειακού προγράμματος ΑεξΑΕ (6.6). Στο κεφάλαιο 7 παρουσιάζεται όλο το προτεινόμενο εκπαιδευτικό μουσειακό πρόγραμμα με ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Η αξιολόγηση και πιλοτική εφαρμογή του προτεινόμενου εκπαιδευτικού μουσειακού προγράμματος ΑεξΑΕ παρουσιάζεται στο κεφάλαιο 8. Αναλυτικά η αξιολόγηση του προτεινόμενου εκπαιδευτικού μουσειακού προγράμματος ΑεξΑΕ (8.1) και η δοκιμαστική πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος ΑεξΑΕ (8.2). Στο κεφάλαιο 9 υπάρχουν τα συμπεράσματα και οι μελλοντικές επεκτάσεις, των μουσειακών εκπαιδευτικών προγραμμάτων ΑεξΑΕ. Τέλος να σημειώσουμε ότι η εργασία συνοδεύεται και από δώδεκα παραρτήματα Στο παράρτημα III το ερωτηματολόγιο της έρευνας αριθμ. 1 για εντοπισμό των προβλημάτων που απωθούν τους μαθητές β/θμιας εκπαίδευσης από την επίσκεψή τους στα μουσεία, στο παράρτημα IV το ερωτηματολόγιο της έρευνας αριθμ. 2 για εντοπισμό των προβλημάτων που υπάρχουν μεταξύ καθηγητών β/θμιας εκπ/σης και μουσείων, στο παράρτημα V η αξιολόγηση του μουσειακού προγράμματος ΑεξΑΕ από ειδικούς επιστήμονες, στο παράρτημα VI το ερωτηματολόγιο της έρευνας αριθμ. 3 για τη δοκιμαστική πιλοτική εφαρμογή του μουσειακού προγράμματος ΑεξΑΕ από μαθητές β/θμιας εκπαίδευσης, στο παράρτημα VII ένα κανονιστικό πλαίσιο για το τι επιτρέπεται (V) και τι δεν επιτρέπεται (X) στο μουσείο κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του από μαθητές, στο παράρτημα VIII τα είδη των μουσείων και τα εκπαιδευτικά προγράμματα που μπορούν να εφαρμοσθούν σε μουσεία και συλλογές της Δ. Μακεδονίας, στο παράρτημα IX η έρευνα για τα εκπ/κά προγράμματα μουσείων και το εκπ/κό υλικό, συμβατικό και ΑεξΑΕ, στο παράρτημα X οι αφίσες για το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την όξινη βροχή που δημιούργησαν οι μαθητές της δοκιμαστικής πιλοτικής εφαρμογής του μουσειακού προγράμματος ΑεξΑΕ, στο παράρτημα XI το ερωτηματολόγιο της έρευνας αριθμ. 4 για τα αποτελέσματα εφαρμογής του μουσειακού προγράμματος με τη συμβατική μέθοδο για μαθητές β/θμιας εκπαίδευσης, στο παράρτημα XII το ημερολόγιο συμβάντων και παρατήρησης του προγράμματος συμβατικού και ΑεξΑΕ, στο XIII τις θεωρίες μάθησης και στο XIV τις συντομογραφίες.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΜΟΥΣΕΙΑ -- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣel
dc.subject.otherΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑel
dc.titleΣχεδιασμός, ανάπτυξη και υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος για μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στο ανοικτό υπαίθριο τεχνολογικό μουσείο της ΔΕΗ, στη λεκάνη Κοζάνης-Πτολεμαϊδας, με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με τίτλο "Από τον άνθρακα στον ηλεκτρισμό"el
dc.typedoctoralThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen
dc.contributor.committeeMemberΛάμνιας, Κωνσταντίνοςel
dc.contributor.committeeMemberΧρονάκη, Άνναel


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Solange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International