Afficher la notice abrégée

dc.contributor.advisorΜπούρας, Αντώνιοςel
dc.contributor.advisorΠυργιωτάκης, Γεώργιοςel
dc.creatorΓιανδικίδου, Ειρήνηel
dc.date.accessioned2015-05-13T09:35:42Z
dc.date.available2015-05-13T09:35:42Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.other8509
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/4303en
dc.description.abstractΑφορμή για την ανάπτυξη αυτής της εργασίας στάθηκαν οι προκαταλήψεις μου για τους οικονομικούς μετανάστες στη χώρα μου. ως αυριανή εκπαιδευτικός θεώρησα αναγκαίο πως δεν πρέπει να αφήσω όλα αυτά τα στερεότυπα να περάσουν στο σχολείο για τους μελλοντικούς αλλοδαπούς μαθητές μου. Μελέτησα τους λόγους μετανάστης καθώς και τις χώρες από τις οποίες προέρχονται. Ανέλυσα τις κοινωνιολογικές θεωρίες της εκπαίδευσης των μεταναστών για να καταλήξω στα μοντέλα διαχείρισης της πολυπολιτισμικότητας. Η Ελλάδα είναι μια πολυπολιτισμική κοινωνία και τα σχολεία της πολυπολιτισμικά. Η νομοθεσία προβλέπει τις τάξεις υποδοχής και τα φροντιστηριακά τμήματα, όμως αυτά στην πράξη δεν ανταποκρίνονται επαρκώς στις ανάγκες εκπαίδευσης των αλλοδαπών μαθητών. Το γνωστικό και πολιτισμικό υπόβαθρο των αλλοδαπών μαθητών κρίνεται, συνήθως, ως ελλειμματικό ενώ ο/η εκπαιδευτικός δεν κάνει καμία προσπάθεια να προσεγγίσει αυτούς τους μαθητές. Αναφέρονται και αναλύονται διάφοροι τρόποι ώστε ένας/μία εκπαιδευτικός που έχει «διαπολιτισμική συνείδηση» να καταστήσει και την τάξη του/της με ανάλογες ευαισθησίες. Η έρευνα έδειξε πως οι Έλληνες μαθητές δεν αντιμετωπίζουν πολύ αυστηρά τους αλλοδαπούς συμμαθητές τους, αυτό που τους παρασέρνει είναι τα στερεότυπα και οι προκαταλήψεις που έχουν «φυτευτεί» από τους ενήλικες. Το σχέδιο εργασίας υπήρξε απόδειξη και επαλήθευσε τα αποτελέσματα της έρευνας. Βέβαια σε όλα αυτά σημαντικό ρόλο παίζει ο/η εκπαιδευτικός για το αν θα αναπτυχθεί ένα τέτοιο σχέδιο στην πολυπολιτισμική του/της τάξη.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ -- ΕΛΛΑΔΑ -- ΑΛΛΟΔΑΠΟΙel
dc.subject.otherΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ -- ΑΛΛΟΔΑΠΟΙel
dc.subject.otherΠΑΙΔΙΑ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ -- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗΣel
dc.titleΟ αλλοδαπός μαθητής στη σύγχρονη τάξη του δημοτικού σχολείουel
dc.typebachelorThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen


Fichier(s) constituant ce document

Thumbnail

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Excepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International