Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΚουζής, Αντώνηςel
dc.creatorΚαλογεροπούλου, Φωτεινήel
dc.date.accessioned2016-03-31T09:44:28Z
dc.date.available2016-03-31T09:44:28Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.other8742
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/39710
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.5919
dc.description.abstractΟι σχολικές μονάδες είναι πολύπλοκοι και ενεργητικοί οργανισμοί, οι οποίοι για να λειτουργήσουν αποτελεσματικά, πρέπει να διοικούνται από στελέχη με συγκεκριμένες γνώσεις και δεξιότητες. Ο διευθυντής-ντρια της σχολικής μονάδας είναι σημαντικός παράγοντας για την επιτυχημένη προσαρμογή του σχολείου στις νέες συνθήκες και ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες αποτελεσματικότητας του σχολείου. Δημιουργείται έτσι η ανάγκη για επαγγελματική ανάπτυξη των διευθυντών-ντριών, ώστε να ανταποκριθούν με μεγαλύτερη επιτυχία στο έργο τους, μέρος τ/ς οποίας αποτελεί η επιμόρφωση. Αξίζει λοιπόν να μελετηθεί με ποιον τρόπο μπορεί η επιμόρφωση των διευθυντών-ντριών να γίνει καλύτερη, ώστε να συμβάλλει στην επαγγελματική τους ανάπτυξη και κατά συνέπεια στη βελτίωση της ποιότητας του παραγόμενου έργου στα σχολεία. Μέσα από τη μελέτη της σχετικής βιβλιογραφίας και αρθογραφίας διαπιστώθηκε, τόσο απουσία ερευνών για τις επιμορφωτικές ανάγκες των διευθυντών-ντριών των σχολικών μονάδων στη χώρα μας, οι οποίες είναι απαραίτητες για το σχεδιασμό αποτελεσματικών επιμορφωτικών προγραμμάτων τα οποία να υπηρετούν την επαγγελματική ανάπτυξη των διευθυντών-ντριών και κατ' επέκταση τη βελτίωση τ/ς ποιότητας της εκπαίδευσης, όσο και περιορισμένη και χωρίς οργάνωση προσπάθεια επιμόρφωσής τους από την πλευρά τ/ς πολιτείας. Σκοπός τ/ς παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών και επιθυμιών, των διευθυντών-ντριών σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που υπηρετούν σε σχολεία της περιφέρειας Θεσσαλίας, ως προς το περιεχόμενο τ/ς επιμόρφcoσής τους, αλλά και ως προς τη μορφή των επιμορφωτικών προγραμμάτων, που αυτοί προτείνουν. Η εργασία βασίστηκε στ/ν ποσοτική έρευνα συλλογής και ανάλυσης στοιχείων, χρησιμοποιώντας ως προς τον τρόπο προσέγγισης τη μέθοδο της επισκόπησης, τ/ν πλέον χρησιμοποιούμενη περιγραφική μέθοδο στην εκπαιδευτική έρευνα, η τεχνική για τη συλλογή των δεδομένων έγινε με ερωτηματολόΥοΙΟ και για τη δειγματοληψία χρησιμοποιήθηκε η τεχνική κατά δεσμίδες. από 1Ο Νοεμβρίου του 2009 μέχρι 30 Ιανουαρίου του 2010, με δείγμα 122 διευθυντές-ντριες σχολικών μονάδων που καλύπτει το 44,48% του πληθυσμού. Για την εισαγωγή και στατιστική ανάλυση των δεδομένων της έρευνας. χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό SPSS (Statistical Package [or Social Sciences) ver. 18.0. for Windows. Διαπιστώσαμε από την έρευνά μας ότι: α) ο Έλληνας διευθυντής-ντρια πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, έχει έλλειψη εξειδικευμένων ειδικών γνώσεων διοίκησης σχολικών μονάδων και διοικεί εμπειρικά με τον παραδοσιακό γραφειοκρατικό τρόπο, χωρίς υποστηρικηκούς και κυρίως επιμορφωτικούς μηχανισμούς, αναδεικνύοντας έτσι την ελλειμματική εκπαιδευτική πολιτική πάνω στο θέμα αυτό και β) οι διευθυντές-ντριες του ελληνικού δημοτικού σχολείου έχουν συνειδητοποιήσει την ανάγκη να ανταποκριθούν σε ένα διαφορετικό διευθυντικό ρόλο, ο οποίος θα επιτευχθεί μέσα από επιμόρφωση σε θέματα διοίκησης, στην οποία θα συμμετέχουν και θα έχουν λόγο και οι ίδιοι. Οι διευθυντές-ντριες δείχνουν ωρίμανση, ετοιμότητα και διάθεση να απαγκιστρωθούν από το γραφειοκρατικό τους ρόλο και φαίνεται να θέλουν οι ίδιοι τον επαναπροσδιορισμό του, σε σύγχρονο και αποτελεσματικό, διαπίστωση που δεν καταγράφεται συνήθως στη σύγχρονη σχετική βιβλιογραφία. Τέλος φαίνεται ότι οι επιμορφωτικές ανάγκες των διευθυντών-ντριών δεν είναι κοινές για όλους τους διευθυντές-ντριες, αλλά διαφοροποιούνται σε σχέση με κάποιες ανεξάρτητες μεταβλητές.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ , ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗΣ -- ΕΛΛΑΔΑ -- ΘΕΣΣΑΛΙΑel
dc.subject.otherΣΧΟΛΙΚΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ -- ΕΛΛΑΔΑ -- ΘΕΣΣΑΛΙΑel
dc.titleΕπιμορφωτικές ανάγκες των διευθυντών-ντριών σχολικών μονάδων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση : η περίπτωση των διευθυντών-ντριών δημοτικών σχολείων της περιφέρειας Θεσσαλίαςel
dc.typemasterThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International