Show simple item record

dc.contributor.advisorΣολομωνίδου, Χριστίναel
dc.contributor.advisorΣταυρίδου, Ελένηel
dc.creatorΒαρουξή, Ελένηel
dc.date.accessioned2015-04-27T08:39:43Z
dc.date.available2015-04-27T08:39:43Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.other7730
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/3132en
dc.description.abstractΤα μουσεία, ως φορείς άτυπης εκπαίδευσης, μπορούν να παρέχουν αλληλεπιδραστικές εμπειρίες εκπαιδευτικού χαρακτήρα σε διαφορετικές ομάδες επισκεπτών. Ζητούμενο των τελευταίων δεκαετιών είναι ο εκδημοκρατισμός και ο προσανατολισμός της εκπαιδευτικής πολιτικής των μουσείων στην ανάπτυξη κοινωνικού διαλόγου και στην ενθάρρυνση της εξερεύνησης γνώσεων και ιδεών που έχουν σχέση με τη ζωή και τον πολιτισμό. Η εργασία αυτή είχε σκοπό να διερευνήσει πώς μπορούν να εξασφαλιστούν εκπαιδευτικές εμπειρίες, με κατάλληλα σχεδιασμένες δραστηριότητες και με χρήση αντίστοιχου διδακτικού υλικού, ώστε να πραγματοποιήσει το μουσείο τους μείζονες αυτούς στόχους του και να προσελκύσει επισκέπτες. Επιπλέον, περιγράφεται το πώς μπορεί να προσδιοριστεί η θέση του / της μουσειοπαιδαγωγού στη διαδικασία σχεδιασμού, εφαρμογής και αξιολόγησης εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και παραγωγής διδακτικού υλικού, είτε από την πλευρά της τυπικής εκπαίδευσης (σχολείου) είτε από την πλευρά της άτυπης (μουσείου). Για το σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε έρευνα σε 22 μαθητές και μαθήτριες της Δ' τάξης του 6ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Ιωνίας. Ως εργαλεία της έρευνας χρησιμοποιήθηκαν ερωτηματολόγια, στα οποία τα παιδιά απάντησαν γραπτά και συνεντεύξεις με δυο δασκάλες και ένα δάσκαλο του Δημοτικού Σχολείου. Αναπτύχθηκε ειδικό διδακτικό υλικό και εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι υποθέσεις που διατυπώθηκαν κατά το σχεδίασμά της εργασίας επιβεβαιώθηκαν. Ένα μουσείο μπορεί να παρέχει διδακτικό υλικό και κατάλληλα σχεδιασμένες δραστηριότητες, σε χώρο εκτός του μουσείου, υποστηρίζοντας τη διδασκαλία συγκεκριμένων γνωστικών αντικειμένων, παράλληλα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα της τυπικής εκπαίδευσης. Με τον τρόπο αυτό, προάγεται ο ενεργητικός ρόλος των παιδιών στις διαδικασίες μάθησης και δημιουργούνται κίνητρα επίσκεψης στο μουσείο. Ο ή Η μουσειοπαιδαγωγός διαμεσολαβεί ανάμεσα στην τυπική και την άτυπη εκπαίδευση, δημιουργώντας το απαραίτητο περιβάλλον και τις συνθήκες μάθησης και εξερεύνησης, κάτι το οποίο οι δάσκαλοι και οι δασκάλες δεν μπορούν να φέρουν σε πέρας λόγω της πίεσης του Αναλυτικού Προγράμματος και της αντίστασης που προβάλλουν οι ίδιοι και οι ίδιες απέναντι σε νέους τρόπους αναζήτησης και επεξεργασίας των πληροφοριών και των γνωσεων.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΜΟΥΣΕΙΑ -- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣel
dc.subject.otherΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗΣ -- ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑel
dc.subject.otherΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗΣ -- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝel
dc.titleΗ τεχνολογία στο νεολιθικό Διμήνι : σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση διδακτικού υλικού και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων για το δημοτικό σχολείο σύμφωνα με τη θεωρία πολλαπλής νοημοσύνηςel
dc.typebachelorThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Πρόγραμμα Σπουδών Επιλογής. Τμήμα Μουσειοπαιδαγωγικής Εκπαίδευσης.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International