Mostra i principali dati dell'item

dc.contributor.advisorΠολλάτου, Ελιζάναel
dc.creatorΤσούμας, Ευθύμιος Β.el
dc.date.accessioned2015-03-11T08:41:51Z
dc.date.available2015-03-11T08:41:51Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.other13393
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/2057en
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.2210
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εκτιμηθεί η επίδραση ενός προγράμματος μουσικοκινητικής αγωγής στη βελτίωση της ρυθμικής ικανότητας ατόμων με νοητική υστέρηση. Ειδικότερα μελετήθηκε η ρυθμική ικανότητα 12 ατόμων ηλικίας 16 έως 18 ετών και των δύο φύλων, με ελαφρά νοητική υστέρηση, πριν και μετά την εφαρμογή ενός μουσικοκινητικού προγράμματος. Τα 6 παιδιά (3 αγόρια και 3 κορίτσια) παρακολούθησαν ένα παρεμβατικό μουσικοκινητικό πρόγραμμα (ομάδα παρέμβασης) διάρκειας 10 εβδομάδων, με δύο μαθήματα, των 45 λεπτών, την εβδομάδα ενώ τα υπόλοιπα 6 παιδιά δεν διδάχθηκαν κάποιο κινητικό πρόγραμμα (ομάδα ελέγχου). Το τεστ που χρησιμοποιήθηκε για την αξιολόγηση της ρυθμικής ικανότητας πριν και μετά την εφαρμογή του παρεμβατικού προγράμματος, ήταν το High/ Scope Beat Competence Analysis Test (Weikart & Carlton, 1995). Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων προέκυψε ότι δεν ήταν στατιστικά σημαντική η αλληλεπίδραση «φύλο» χ «χρόνος». Αντίθετα προέκυψε στατιστικά σημαντική αλληλεπίδραση των παραγόντων «ομάδα» και «χρόνος» (/?<.001), στην ρυθμική ικανότητα των παιδιών με ελαφρά νοητική υστέρηση. Στην ομάδα παρέμβασης παρατηρήθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ της αρχικής και της τελικής μέτρησης (ρ<.05), ενώ στην ομάδα ελέγχου δεν παρατηρήθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά σε καμία από τις μετρήσεις. Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι οι μουσικο-κινητικές δραστηριότητες συμβάλουν στην ανάπτυξη της ρυθμικής ικανότητας των ατόμων με ελαφρά νοητική υστέρηση.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΜουσικήel
dc.subjectΡυθμόςel
dc.subjectΜουσικοκινητικήel
dc.subjectΡυθμική ικανότηταel
dc.subjectΝοητική υστέρησηel
dc.titleΗ επίδραση ενός μουσικοκινητικού προγράμματος στη ρυθμική ικανότητα ατόμων με ελαφρά νοητική υστέρησηel
dc.typemasterThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen
dc.contributor.committeeMemberΔιγγελίδης, Νικόλαοςel
dc.contributor.committeeMemberΚουρτέσης, Θωμάςel


Files in questo item

Thumbnail

Questo item appare nelle seguenti collezioni

Mostra i principali dati dell'item

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International