Mostrar el registro sencillo del ítem
Η επίδραση ενός μουσικοκινητικού προγράμματος στη ρυθμική ικανότητα ατόμων με ελαφρά νοητική υστέρηση
dc.contributor.advisor | Πολλάτου, Ελιζάνα | el |
dc.creator | Τσούμας, Ευθύμιος Β. | el |
dc.date.accessioned | 2015-03-11T08:41:51Z | |
dc.date.available | 2015-03-11T08:41:51Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.other | 13393 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11615/2057 | en |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.2210 | |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εκτιμηθεί η επίδραση ενός προγράμματος μουσικοκινητικής αγωγής στη βελτίωση της ρυθμικής ικανότητας ατόμων με νοητική υστέρηση. Ειδικότερα μελετήθηκε η ρυθμική ικανότητα 12 ατόμων ηλικίας 16 έως 18 ετών και των δύο φύλων, με ελαφρά νοητική υστέρηση, πριν και μετά την εφαρμογή ενός μουσικοκινητικού προγράμματος. Τα 6 παιδιά (3 αγόρια και 3 κορίτσια) παρακολούθησαν ένα παρεμβατικό μουσικοκινητικό πρόγραμμα (ομάδα παρέμβασης) διάρκειας 10 εβδομάδων, με δύο μαθήματα, των 45 λεπτών, την εβδομάδα ενώ τα υπόλοιπα 6 παιδιά δεν διδάχθηκαν κάποιο κινητικό πρόγραμμα (ομάδα ελέγχου). Το τεστ που χρησιμοποιήθηκε για την αξιολόγηση της ρυθμικής ικανότητας πριν και μετά την εφαρμογή του παρεμβατικού προγράμματος, ήταν το High/ Scope Beat Competence Analysis Test (Weikart & Carlton, 1995). Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων προέκυψε ότι δεν ήταν στατιστικά σημαντική η αλληλεπίδραση «φύλο» χ «χρόνος». Αντίθετα προέκυψε στατιστικά σημαντική αλληλεπίδραση των παραγόντων «ομάδα» και «χρόνος» (/?<.001), στην ρυθμική ικανότητα των παιδιών με ελαφρά νοητική υστέρηση. Στην ομάδα παρέμβασης παρατηρήθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ της αρχικής και της τελικής μέτρησης (ρ<.05), ενώ στην ομάδα ελέγχου δεν παρατηρήθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά σε καμία από τις μετρήσεις. Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι οι μουσικο-κινητικές δραστηριότητες συμβάλουν στην ανάπτυξη της ρυθμικής ικανότητας των ατόμων με ελαφρά νοητική υστέρηση. | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | en |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en |
dc.subject | Μουσική | el |
dc.subject | Ρυθμός | el |
dc.subject | Μουσικοκινητική | el |
dc.subject | Ρυθμική ικανότητα | el |
dc.subject | Νοητική υστέρηση | el |
dc.title | Η επίδραση ενός μουσικοκινητικού προγράμματος στη ρυθμική ικανότητα ατόμων με ελαφρά νοητική υστέρηση | el |
dc.type | masterThesis | en |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. | el |
heal.academicPublisher | Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. | el |
heal.academicPublisherID | uth | en |
heal.fullTextAvailability | true | en |
dc.rights.accessRights | free | en |
dc.contributor.committeeMember | Διγγελίδης, Νικόλαος | el |
dc.contributor.committeeMember | Κουρτέσης, Θωμάς | el |