Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΑγγελούσης, Νικόλαοςel
dc.creatorΤσουλφίδου, Νικολέταel
dc.date.accessioned2015-03-10T14:45:12Z
dc.date.available2015-03-10T14:45:12Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.other13432
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/2044en
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.2881
dc.description.abstractΗ ισορροπία αποτελεί κρίσιμη ικανότητα για τη μετακίνηση και την ποιότητα ζωής των παιδιών με προβλήματα ακοής. Προϋπόθεση για το σχεδίασμά αποτελεσματικών παρεμβάσεων για τη βελτίωση της ισορροπίας μέσω της άσκησης αποτελεί η ορθή και αξιόπιστη αξιολόγηση της. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι ο προσδιορισμός της πλέον αξιόπιστης μεθόδου αξιολόγησης της ισορροπίας σε παιδιά με προβλήματα ακοής. Στην έρευνα συμμετείχαν 17 παιδιά με προβλήματα ακοής, ηλικίας 6-12 ετών, από το νομό Αττικής. Η ισορροπία των παιδιών αξιολογήθηκε ταυτόχρονα με τρεις (3) τρόπους: με την κλίμακα ισορροπίας της Berg (Berg Balance Scale -BBS), την ενότητα ισορροπίας του Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency (BOTMP) και με τη δοκιμασία Timed Up and Go (TUG). Πραγματοποιήθηκαν τρεις μετρήσεις με το κάθε εργαλείο αξιολόγησης, σε δύο διαφορετικές ημέρες. Την I'1 μέρα εφαρμόστηκαν οι τρεις μέθοδοι αξιολόγησης με τυχαία σειρά και μετά από ένα 5 λεπτό διάλλειμα, εφαρμόστηκαν εκ νέου με την ίδια σειρά. Την 2'1 μέρα, 1 εβδομάδα μετά, η ισορροπία αξιολογήθηκε για μια ακόμη φορά με τις τρεις δοκιμασίες και με την ίδια σειρά. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το BBS χαρακτηρίζεται από εξαιρετική σταθερότητα και άριστη αξιοπιστία, το TUG δεν χαρακτηρίζεται από μεγάλη σταθερότητα και δεν διαθέτει μεγάλη αξιοπιστία και το BOTMP (balance subtest) χαρακτηρίζεται μεν από μεγάλη σταθερότητα, αλλά δεν διαθέτει μεγάλη αξιοπιστία για την αξιολόγηση των παιδιών με προβλήματα ακοής. Επομένως από τα τρία τεστ που χρησιμοποιήθηκαν μόνο το BBS τηρεί τις προϋποθέσεις για να θεωρηθεί αξιόπιστη μέθοδος μέτρησης ισορροπίας παιδιών με προβλήματα ακοής.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectBerg balance scale (bbs)en
dc.subjectBruininks-oseretsky test of motor proficiency (botmp)en
dc.subjectTimed up and go (tug)en
dc.subjectΑξιοπιστίαel
dc.titleΑξιοπιστία μεθόδων αξιολόγησης της ισορροπίας σε παιδιά με προβλήματα ακοήςel
dc.typemasterThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen
dc.contributor.committeeMemberΜπάτσιου, Σοφίαel
dc.contributor.committeeMemberΚαμπάς, Αντώνιοςel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International