dc.contributor.advisor | Λουμάκου, Μαρία | el |
dc.contributor.advisor | Σαραφίδου, Ε. | el |
dc.creator | Καπαχτσή, Βενετία | el |
dc.date.accessioned | 2015-07-24T12:23:52Z | |
dc.date.available | 2015-07-24T12:23:52Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.other | 5503 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11615/14434 | en |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.6119 | |
dc.description.abstract | Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού θεωρείται διεθνώς ζήτημα μείζονος
προτεραιότητας. Στόχος της έρευνας αυτής ήταν να διερευνήσει τις στάσεις, αλλά
και τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της Δ/θμιας εκπαίδευσης στο Ν.
Θεσσαλονίκης απέναντι στο θεσμό της αξιολόγησης μέσο ενός δομημένου
ερωτηματολογίου το οποίο συμπληρώθηκε από 482 εκπαιδευτικούς.
Με τη στατιστική επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων της έρευνας
αναδείχθηκαν χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με την στάση των εκπαιδευτικών
απέναντι στην αξιολόγηση, το βαθμό ενημέρωσης τους σε θέματα αξιολόγησης
καθώς επίσης τη στάση τους απέναντι στην αξιολόγηση των διαφόρων τομέων.
Επίσης καταγράφηκαν οι αντιλήψεις τους όσον αφορά στους κατάλληλους αξιολογητές και στις μεθόδους οι οποίες χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση.
Αρνητική στάση απέναντι στην αξιολόγηση έχει μόνο ένα μικρό ποσοστό του
δείγματος (9%), ενώ το 51% έχει θετική στάση. Κατά μέσο όρο η στάση των
εκπαιδευτικών είναι ελάχιστα θετική. Το επίπεδο ενημέρωσης των εκπαιδευτικών
σε θέματα αξιολόγησης, είναι κάτω του μέτριου αλλά υπάρχει θετική συσχέτιση
της στάσης απέναντι στην αξιολόγηση και του βαθμού ενημέρωσης. Επιπρόσθετα,
η αξιολόγηση της παιδαγωγικής και διδακτικής ικανότητας, η συμπεριφορά του
εκπαιδευτικού στην τάξη και το ήθος είναι τομείς για αξιολόγηση σύμφωνα με την
πλειοψηφία του δείγματος. Εκπρόσωποι των μαθητών, η τοπική αυτοδιοίκηση αλλά
και ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας με τον Σχολικό Σύμβουλο θα πρέπει να
εμπλακούν στη διαδικασία της αξιολόγησης σύμφωνα με την πλειοψηφία των
ερωτώμενων.
Επιπλέον, η αυτοαξιολόγηση θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη στην αξιολόγηση των
εκπαιδευτικών, σύμφωνα με την άποψη των εκπαιδευτικών της ερευνάς μας. | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | en |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en |
dc.subject.other | ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ, ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ -- ΕΛΛΑΔΑ -- ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ | el |
dc.title | Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού: στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών δ/θμιας εκπαίδευσης στο ν. Θεσσαλονίκης | el |
dc.type | masterThesis | en |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. | el |
heal.academicPublisherID | uth | en |
heal.fullTextAvailability | true | en |
dc.rights.accessRights | free | en |