Mostra i principali dati dell'item
Στάσεις καθηγητών φυσικής αγωγής της Περιφέρειας Θεσσαλίας ως προς την εκπαίδευση μαθητών με αναπηρίες
dc.contributor.advisor | Κοκαρίδας, Δημήτρης | el |
dc.creator | Μπρούπη, Αλεξάνδρα-Ελευθερία | el |
dc.date.accessioned | 2015-01-05T21:44:25Z | |
dc.date.available | 2015-01-05T21:44:25Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.other | 7277 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11615/1440 | en |
dc.description.abstract | Σκοπός της έρευνας ήταν να εξετάσει το προφίλ των καθηγητών/τριών της Περιφέρειας Θεσσαλίας ως προς την εκπαίδευση μαθητών με αναπηρίες. Για τις ανάγκες της έρευνας δόθηκε ένα ερωτηματολόγιο από έναν κατάλογο 38 ερωτήσεων, - κάθε μία από τις οποίες αξιολογούνταν σε μία 5 βάθμια κλίμακα Likert- σε ένα δείγμα 114 καθηγητών Φ.Α. (62 άντρες, 52 γυναίκες) που εργάζονταν σε σχολεία της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλίας. Από την παραγοντική ανάλυση προέκυψε ερωτηματολόγιο 34 ερωτήσεων αποτελούμενο από 6 παράγοντες που εξηγούσαν το 59.2% της συνολικής διακύμανσης και αφορούσαν το αντιλαμβανόμενο επίπεδο γνώσης, την εφαρμογή προγραμμάτων ψυχοκινητικής αγωγής, την αξιολόγηση- εφαρμογή εξατομικευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, καθώς και τη διάθεση για συνεργασία, τη συμμετοχή και την προθυμία του καθηγητή φυσικής αγωγής. Η ανάλυση Cronbach a ανέδειξε εσωτερική συνοχή που κυμάνθηκε από καλή (α = .65) έως υψηλή (α = .86) για τους παράγοντες της συμμετοχής και της γνώσης αντίστοιχα. Από την επεξεργασία των αποτελεσμάτων προέκυψε η θετική συσχέτιση όλων των παραγόντων μεταξύ τους. Ο μη συσχετισμένος έλεγχος t ανέδειξε διαφορές στους παράγοντες εφαρμογή (t = -3.98, df = 99, ρ = .000) και αξιολόγηση (t = -2.01, df = 103, ρ = .047) με βάση το φύλο, και στην γνώση (t = 1.74, df = 82, ρ = .085) και συνεργασία (t = 2.73, df = 62, ρ = .008) με βάση τη γνώση του σκοπού λειτουργίας των ΚΕΔΔΥ. Η προηγούμενη διδακτική εμπειρία αναδείχθηκε ως ο καθοριστικός παράγοντας που επηρέασε την στάση των καθηγητών ως προς τη γνώση (t = 2.44, df = 102, ρ = .016), τη συνεργασία (t = 4.00, df = 77, ρ = .000), τη συμμετοχή (t = 3.27, df = 97, ρ = .001) και την προθυμία (t = 1.87, df = 108, ρ = .064). Από την ανάλυση διακύμανσης ANOVA προέκυψαν στατιστικά σημαντικές διαφορές με βάση τον παρόντα χώρο εργασίας στους πέντε από τους έξι παράγοντες του ερωτηματολογίου, στους παράγοντες της γνώσης [F(7,l 12) = 2,83, ρ = .054 ,η2 = .72], της συμμετοχής [F(7,l 12) = 5,41, ρ = .005, η2 = .98] και της προθυμίας [F(7,l 12)= 3,60, ρ = .023, η2 = .78] με βάση τις ώρες διδασκαλίας στην Ειδική φυσική αγωγή, της γνώσης [F(3,l 12) = 4,83, ρ = .004, η2 = .166] , της συμμετοχής [F(3,112) = 8,69, ρ = .000 η2 = .226] και της προθυμίας [F(3,l 12) = 2,65, ρ = .054, η2 = .182] με βάση την ασχολία στο χώρο της ειδικής φυσικής αγωγής εκτός ωρών διδασκαλίας, και τέλος τον παράγοντα της συμμετοχής [F(6,l 12) = 7,06 , ρ = .002 , η2 = .78] με βάση τα χρόνια διδακτικής εμπειρίας στην Ειδική φυσική αγωγή. Συμπερασματικά, η προηγούμενη διδακτική εμπειρία και η παρούσα θέση εργασίας αναδείχθηκαν σημαντικοί παράγοντες ως προς το μεγαλύτερο αντιλαμβανόμενο επίπεδο γνώσης, και την περισσότερη προθυμία για συνεργασία, συμμετοχή και επιμόρφωση των καθηγητών φυσικής αγωγής. | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | en |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en |
dc.subject.other | ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ -- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ | el |
dc.subject.other | ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ -- ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ | el |
dc.subject.other | ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ, ΓΥΜΝΑΣΤΕΣ -- ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ -- ΕΡΕΥΝΑ | el |
dc.title | Στάσεις καθηγητών φυσικής αγωγής της Περιφέρειας Θεσσαλίας ως προς την εκπαίδευση μαθητών με αναπηρίες | el |
dc.type | bachelorThesis | en |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. | el |
heal.academicPublisherID | uth | en |
heal.fullTextAvailability | true | en |
dc.rights.accessRights | free | en |