Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΛαπαρίδης, Κωνσταντίνοςel
dc.creatorΚαραμουσαλίδης, Γεώργιοςel
dc.date.accessioned2015-01-05T21:36:25Z
dc.date.available2015-01-05T21:36:25Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.other9174
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/72en
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.592
dc.description.abstractΗ σχέση των προπονητών και αθλητών έχει μια ιδιαίτερη επιρροή στον αγωνιστικό αθλητισμό. Σκοπός της έρευνας ήταν να εξετασθούν οι επιδράσεις της συμπεριφοράς των προπονητών ομαδικών αθλημάτων στην ικανοποίηση των αθλητών και στην ασάφεια των ρόλων τους στα επιθετικά και αμυντικά καθήκοντα. Χρησιμοποιήθηκαν το Ερωτηματολόγιο Προπονητικής Συμπεριφοράς (Coaching Behavior Questionnaire, Williams et.al.2003), η Κλίμακα Ικανοποίησης Αθλητών (Athletes Satisfaction Scale, Chelladurai et al. 1988) και η Κλίμακα Ασάφειας Ρόλων (Role Ambiguity Scale, Beauchamp et al. 2002) για τα επιθετικά και αμυντικά καθήκοντα. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 409 (αθλητές και αθλήτριες) της καλαθοσφαίρισης (η=125), της πετοσφαίρισης (η=103), της χειροσφαίρισης (η=75) και του ποδοσφαίρου (η=106) από τον Ελληνικό χώρο. Οι αθλητές-ριες προέρχονταν από όλα τα επίπεδα των εθνικών κατηγοριών μέχρι το επίπεδο του Α’ τοπικού. Οι Επιβεβαιωτικές Παραγοντικές Αναλύσεις υποστήριξαν τη δομική εγκυρότητα των ερωτηματολογίων και οι αναλύσεις αξιοπιστίας επιβεβαίωσαν ικανοποιητικούς δείκτες Cronbach’s alpha αντίστοιχα για όλους τους παράγοντες. Οι Αναλύσεις Συσχετίσεων επιβεβαίωσαν την αξιοπιστία των παραγόντων μεταξύ τους και έδειξαν ότι όταν ο προπονητής ήταν θετικός, χαλαρός και υποστηρικτικός αυτό είχε ως συνέπεια οι αθλητές-τριες να είναι ικανοποιημένοι σημαντικά από την ηγεσία και είχαν μικρότερη ασάφεια ρόλων, ενώ συνέβαινε ακριβώς το αντίθετο όταν ο προπονητής ήταν αρνητικά ενεργοποιημένος. Με βάση τα παραπάνω αποτελέσματα καταδεικνύεται η σημαντικότητα του πώς πρέπει να συμπεριφέρονται οι προπονητές ομαδικών αθλημάτων. Κατά τη διάρκεια των αγώνων θα πρέπει να παραμένουν ατάραχοι και χαλαροί, με θετική ανατροφοδότηση ακόμη και σε πιθανά λάθη, με συνεχή προσπάθεια αύξησης της αυτοπεποίθησης των αθλητών. Να έχουν δηλαδή με λίγα λόγια μια θετική και υποστηρικτική συμπεριφορά απέναντι στους αθλητές τους. Επίσης θα πρέπει να καθορίζουν σαφείς και ξεκάθαρους ρόλους στους αθλητές-τριες τους για τα επιθετικά και αμυντικά τους καθήκοντα ώστε με αυτόν τον τρόπο να πετυχαίνουν παράλληλα και την μέγιστη ικανοποίηση τους. Η ικανοποίηση των αθλητών συμβάλλει σε ένα θετικό - ευχάριστο κλίμα και αυτό με τη σειρά του στη βελτίωση και ανάπτυξη (προσωπική αλλά και ομαδική, κατά επέκταση στη βελτίωση της απόδοσης τους).el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ -- ΨΥΧΟΛΟΓΙΑel
dc.subject.otherΠΡΟΠΟΝΗΤΕΣ (ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ) -- ΨΥΧΟΛΟΓΙΑel
dc.subject.otherΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ -- ΨΥΧΟΛΟΓΙΑel
dc.titleΕπιδράσεις της συμπεριφοράς του προπονητή-τριας σε αθλητές-τριες καλαθοσφαίρισης και άλλων ομαδικών αθλημάτωνel
dc.typedoctoralThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen
dc.contributor.committeeMemberΘεοδωράκης, Ιωάννηςel
dc.contributor.committeeMemberΛάϊος, Αθανάσιοςel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International