Η εφαρμογή ενός ειδικού παρεμβατικού προγράμματος καθορισμού στόχων στη βελτίωση της απόδοσης εφήβων με νοητική υστέρηση
View/ Open
Author
Διρχαλίδου, ΣοφίαCommittee member
Παπαϊωάννου, Αθανάσιος
Μπεμπέτσος, Ευάγγελος
Supervisor name
Μπάτσιου, Σοφία
Date
2013Language
el
Access
free
Abstract
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να αξιολογηθεί η επίδραση ενός
προγράμματος καθορισμού μακροπρόθεσμων (α) και μακροπρόθεσμων -
βραχυπρόθεσμων στόχων (β) στην επίδοση εφήβων με Νοητική Υστέρηση σε
παραμέτρους της φυσικής κατάστασης. Το δείγμα αποτέλεσαν 9 έφηβοι, ηλικίας 15-29
ετών, με Δ.Ν. 35-55. Οι συμμετέχοντες μετά την αρχική μέτρηση χωρίστηκαν σε τρεις
ισάριθμες ομάδες. Οι πειραματικές Α (η=3)-α και Β (η=3)-β στόχων και η ομάδα ελέγχου
Γ (η=3). Τα άτομα των πειραματικών, εξασκήθηκαν για τη βελτίωση των κοιλιακών και
των κάτω άκρων, για 12 εβδομάδες, 2 φορές / εβδομάδα, 50 /επτά / συνεδρία.
Πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις για την αξιολόγηση στατικής και δυναμικής ισορροπίας-
(δέσμη MABC), της εκρηκτικής δύναμης, της δύναμης κορμού- (δέσμη Eurofit). Οι
μετρήσεις ήταν τρεις για την Α, πέντε για τη Β και δύο για τη Γ. Όλες συμμετείχαν στην
αρχική-πριν την έναρξη και τελική-ολοκλήρωση του παρεμβατικού προγράμματος. Η Α
και Β στη διατήρησης- ένα μήνα μετά τη διακοπή του, ενώ η Β επιπλέον κατά την 4η και
8η εβδομάδα εφαρμογής του. Από την ανάλυση (Kruskal Wallis test) μεταξύ των τριών
ομάδων τόσο στην αρχική όσο και στην τελική μέτρηση δε διαπιστώθηκε στατιστικά
σημαντική διαφορά (ρ<0,05). Δεν υπήρξε σημαντική διαφορά για τις τρεις ομάδες μεταξύ
αρχικής-τελικής μέτρησης (έλεγχος Wilcoxon). Οι επιδόσεις των πειραματικών
βελτιώθηκαν κατά την τελική και μειώθηκαν κατά τη μέτρηση διατήρησης. Οι βελτιώσεις
των πειραματικών δε διέφεραν σημαντικά μεταξύ τους. Σημειώθηκε μικρή υπεροχή στα
ποσοστά της Α. Ωστόσο για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων προτείνεται η
διενέργεια ερευνών με μεγαλύτερο δείγμα.
Academic publisher
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.