Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΖέτου, Ελένηel
dc.creatorΟρκόπουλος, Ιωάννηςel
dc.date.accessioned2015-03-12T09:16:53Z
dc.date.available2015-03-12T09:16:53Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.other13351
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/2098en
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.2163
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να αξιολογήσει τις επιλεγμένες κινητικές ικανότητες παιδιών ηλικίας 8-9 ετών με το εργαλείο ΒΟΤ 2, να συγκρίνει αν αυτές διαφέρουν στα παιδιά που ασκούνται σε εξωσχολικές δραστηριότητες με τα αυτά που ασκούνται μόνο στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και να βρει τις πιθανές διαφορές μεταξύ αγοριών και κοριτσιών και μεταξύ των παιδιών της τρίτης και τετάρτης τάξης. Στην έρευνα πήραν μέρος 50 παιδιά από ιδιωτικό σχολείο της Θεσσαλονίκης, ηλικίας 8-9 ετών (ΜΟ=109,19 μηνών, ΤΑ=6,9). Η κινητική απόδοση των παιδιών αξιολογήθηκε με το κινητικό τεστ Bruininks Oseretsky Test of motor proficiency - 2 (Bruiniks και Bruiniks, 2005). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι υπήρξαν σημαντικές διαφορές μεταξύ των παιδιών που ασκούνται εξωσχολικά και αυτών που συμμετέχουν μόνο στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο συνολικό σκορ του ΒΟΤ2 (F,r ,5ΐ) =7,540, ρ<.05), με το υψηλότερο σκορ να έχουν τα παιδία που ασκούνταν εξωσχολικά. Αναλυτικά υπήρξαν στατιστικά σημαντικές διαφορές στην ισορροπία (F(i,5i) =8,712, ρ<.05), στο συντονισμό του πάνω μέρους του σώματος (Fp^i) =7,210, ρ<.05) αλλά και οριακά στην ταχύτητα (Fp^i) =3,163, ρ=.05), με τα παιδιά που ασκούνται εξωσχολικά να είναι καλύτερα των παιδιών που συμμετέχουν μόνο στα μαθήματα της Φυσικής Αγωγής. Όσον αφορά στη σχέση των κινητικών δεξιοτήτων και την ηλικία (τάξεις τρίτης και τετάρτης δημοτικού) δε προέκυψαν σημαντικές διαφορές λόγο του μικρού εύρους παρά μόνο στη μεταβλητή της αμφιπλευρικότητας (F(i,5i) =4,604, <.05) με τα παιδιά της τετάρτης τάξης να παρουσιάζουν καλύτερα σκορ. Τέλος στην επίδραση που είχε το φύλο στις κινητικές δεξιότητες, η έρευνα έδειξε ότι υπήρξαν διαφορές μεταξύ αγοριών και κοριτσιών στο συνολικό σκορ του ΒΟΤ 2 (F(],5i) =4,934, ρ<.05) με τα αγόρια να είναι καλύτερα των κοριτσιών. ΕΙ ενασχόληση των παιδιών με εξωσχολικές δραστηριότητες φάνηκε ότι έχει άμεση σχέση με την ανάπτυξη των κινητικών τους δεξιοτήτων και είναι σημαντική και απαραίτητη για τη φυσιολογική εξέλιξη του παιδιού.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΚινητικές δεξιότητεςel
dc.subjectΕξωσχολικές δραστηριότητεςel
dc.subjectΦύλοel
dc.titleΚινητικές δεξιότητες παιδιών ηλικίας 8 - 9 ετών και η επίδραση των εξωσχολικών δραστηριοτήτων σε αυτέςel
dc.typemasterThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen
dc.contributor.committeeMemberΚουρτέσης, Θωμάςel
dc.contributor.committeeMemberΚαμπάς, Αντώνιοςel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International