Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorΑντωνίου, Παναγιώτηςel
dc.creatorΧαρίλας, Νικόλαοςel
dc.date.accessioned2015-03-12T08:12:46Z
dc.date.available2015-03-12T08:12:46Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.other13452
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/2092en
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.2451
dc.description.abstractΟ σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνηθεί η επίδραση της διδασκαλίας με τη βοήθεια ενός προγράμματος ψηφιακών πολυμέσων στην αλλαγή του προτύπου της καθιστής θέσης σε παιδιά σχολικής ηλικίας κατά την χρήση του Η/Υ. Το εκπαιδευτικό λογισμικό (ΕΛ) με τίτλο: «Κάθομαι σωστά μπροστά στον Η/Υ;» δημιουργήθηκε για τις ανάγκες τις έρευνας και παρουσίαζε απλά στοιχεία ανατομίας της σπονδυλικής στήλης (ΣΣ), μυοσκελετικές παθήσεις που προκαλούνται από την παρατεταμένη και λανθασμένη στάση κατά την εργασιακή χρήση του Η/Υ και εργονομικές υποδείξεις για την βελτίωση της στάσης στην καθιστή θέση κατά την ενασχόληση με τον Η/Υ. Η επιλογή του δείγματος έγινε με τυχαία πολυσταδιακή δειγματοληψία κατά ομάδες (random multistage cluster sampling) και τη χρήση ειδικά διαμορφωμένου ερωτηματολογίου. Αποτελούνταν από Ν=31 άτομα με μέσο όρο ηλικίας Μηχ.=10.29 (±1.371) ετών. Δημιουργήθηκε ένας σταθμός εργασίας προσαρμοσμένος στη σωματική διάπλαση των παιδιών και τοποθετήθηκαν αυτοκόλλητα σε συγκεκριμένα σημεία της ΣΣ (7ος αυχενικός σπόνδυλος, 2ος, 5^ και 12ος θωρακικός σ.), προκειμένου να είναι δυνατή η αξιολόγηση της στάσης στην καθιστή θέση με τη λήψη φωτογραφιών και επεξεργασία αυτών με ειδικό σχεδιαστικό πρόγραμμα. Η όλη διαδικασία περιελάμβανε δύο μετρήσεις, πριν και μετά τη διδασκαλία με το ΕΑ, οπότε και προέκυψαν ζεύγη παρατηρήσεων για κάθε άτομο του δείγματος. Η στατιστική ανάλυση επικεντρώθηκε στον έλεγχο ύπαρξης σημαντικών διαφορών μεταξύ των μέσων τιμών των ζευγαρωτών παρατηρήσεων των σπονδυλικών επιπέδων συγκρινόμενων ένα προς ένα πριν και μετά την πειραματική διαδικασία. Πραγματοποιήθηκε έλεγχος των μέσων όρων των παρατηρήσεων με το κριτήριο Τ για ζευγαρωτά δείγματα (Paired Samples T-test), με κρίσιμη τιμή t για τα δεδομένα της έρευνας: Τ.95,ν=30 = 1-70. Τα αποτελέσματα του τεστ σε κάθε επίπεδο μέτρησης έδειξαν μεγαλύτερες τιμές από την κρίσιμη τιμή t. Συγκεκριμένα: α) στο επίπεδο μέτρησης A 7 πριν και μετά (pre7 - post7) την παρέμβαση με την πολυμεσική εφαρμογή t3o = 2.501 ,ρ = .009 < .05, β) στο επίπεδο μέτρησης Θ2 πριν και μετά (pre2 - post2) την παρέμβαση με την πολυμεσική εφαρμογή t3o = 3.385, ρ = .001 < .05, γ) στο επίπεδο μέτρησης Θ5 πριν και μετά (pre5 - post5) την παρέμβαση με την πολυμεσική εφαρμογή t3o = 3.332, ρ = .001 < .05, δ) στο επίπεδο μέτρησης Θ12 πριν και μετά (prel2 - postl2) την παρέμβαση με την πολυμεσική εφαρμογή t3o = 4.343, ρ = .001 < .05. Τα αποτελέσματα αυτά οδήγησαν στην απόρριψη της μηδενικής (Ηο) και την αποδοχή της εναλλακτικής υπόθεσης (Ηα), σύμφωνα με την οποία η διαφορά που διαπιστώθηκε στους μέσους όρους των κάθετων προς τον κατακόρυφο άξονα ιχνών των σπονδυλικών επιπέδων που εξετάστηκαν πριν και μετά την παρέμβαση με την πολυμεσική εφαρμογή, ήταν στατιστικά σημαντική, γεγονός που σημαίνει ότι η διδασκαλία με το ΕΛ βοήθησε τα παιδιά να βελτιώσουν σημαντικά τη στάση τους κατά την εργασιακή χρήση του Η/Υ.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΝέες Τεχνολογίεςel
dc.subjectΠολυμέσαel
dc.subjectΕκπαιδευτικό λογισμικόel
dc.subjectΣτάση σώματοςel
dc.titleΝέες τεχνολογίες και εκπαίδευση. Η επίδραση της εκπαίδευσης με τη βοήθεια προγράμματος ψηφιακών πολυμέσων στην αλλαγή του προτύπου της καθιστής θέσης σε παιδιά σχολικής ηλικίας, κατά την ενασχόληση με Η/Υel
dc.typemasterThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen
dc.contributor.committeeMemberΓούργουλης, Βασίλειοςel
dc.contributor.committeeMemberΑγγελούσης, Νικόλαοςel


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Solange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International