Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΚουθούρης, Χαρίλαοςel
dc.creatorΔεμενίδου, Παρασκευήel
dc.date.accessioned2015-03-11T08:41:46Z
dc.date.available2015-03-11T08:41:46Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.other13374
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/2056en
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.2250
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση στοιχείων της Περιβαλλοντικής Υπευθυνότητας μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και η συσχέτισή τους με δημογραφικά χαρακτηριστικά και με τη συχνότητα συμμετοχής σε υπαίθριες κινητικές δραστηριότητες. Συμμετέχοντες ήταν 256 μαθητές -τριες (Δημοτικού=102, Γυμνασίου=88, Λυκείου=66) από σχολεία του Νομού Ξάνθης που συμμετείχαν σε προγράμματα του ΚΠΕ Βιστωνίδας. Η αξιολόγηση των πιστεύω των μαθητών αναφορικά με ζητήματα του περιβάλλοντος έγινε με τις κλίμακες: «Κλίμακα γνωστικών πιστεύω για το περιβάλλον» και «Κλίμακα συναισθηματικών πιστεύω για το περιβάλλον» των Ζαφειρούδη και Χατζηγεωργιάδη (2013). Επίσης, οι συμμετέχοντες απάντησαν σε ερώτηση που αφορούσε τη συχνότητα συμμετοχής τους σε υπαίθριες κινητικές δραστηριότητες. Η ανάλυση διακύμανσης μεταξύ των πιστεύω των μαθητών με την ανεξάρτητη μεταβλητή τριών επιπέδων «εκπαιδευτική βαθμίδα» ανέδειξε στατιστικά σημαντικές διαφορές με τους μαθητές του Δημοτικού να σημειώνουν υψηλότερες επιδόσεις από τους μαθητές και του Γυμνασίου και του Λυκείου. Ανάλογες στατιστικά σημαντικές διαφορές διαπιστώθηκαν μεταξύ των πιστεύω των μαθητών και των τριών επιπέδων της συχνότητας συμμετοχής τους σε υπαίθριες κινητικές δραστηριότητες, με τους μαθητές που συμμετείχαν συχνά να σημειώνουν υψηλότερες επιδόσεις από αυτούς που συμμετείχαν κάποιες φορές ή σπάνια. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει πως η αύξηση της συμμετοχής των μαθητών σε υπαίθριες κινητικές δραστηριότητες επηρεάζει τα πιστεύω τους αναφορικά με το περιβάλλον. Ακόμη, αναδεικνύεται πως οι μαθητές του Δημοτικού παρουσιάζονται περισσότερο ευαισθητοποιημένοι για το περιβάλλον σε σχέση με μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου. Το γεγονός προβληματίζει για την αποτελεσματική συνέχιση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης των μαθητών από βαθμίδα σεel
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΑθλητικές δράσεις στη φύσηel
dc.subjectΠεριβαλλοντικά πιστεύωel
dc.subjectΕκπαιδευτική βαθμίδαel
dc.titleΠεριβαλλοντική υπευθυνότητα μαθητών πρωτοβάθμιας/ δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και συχνότητα συμμετοχής σε υπαίθριες κινητικές δραστηριότητες. Η περίπτωση του Κ.Π.Ε Βιστωνίδαςel
dc.typemasterThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen
dc.contributor.committeeMemberΧατζηγεωργιάδης, Αντώνιοςel
dc.contributor.committeeMemberΚώστα, Γεώργιοςel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International