Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΜιχαλοπούλου, Μαρίαel
dc.creatorΔημητρίου, Μαρτίναel
dc.date.accessioned2015-01-05T21:45:53Z
dc.date.available2015-01-05T21:45:53Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.other7252
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/1783en
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.2884
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να καταγραφεί η σχέση μεταξύ της φυσικής δραστηριότητας, του αριθμού βημάτων και των φυσικών ικανοτήτων παιδιών ηλικίας 10 - 12 ετών, και οι πιθανές διαφορές που προκύπτουν στα παραπάνω στοιχεία από τη συμμετοχή σε προγράμματα οργανωμένης άθλησης. Στην έρευνα συμμετείχαν 119 μαθητές/τριες, 59 κορίτσια (Μ=11.02, Τ.Α.=0.8 έτη) και 60 αγόρια (Μ=11.2, Τ.Α.=0.9 έτη), από το νομό Θεσπρωτίας. Η αξιολόγηση της φυσικής δραστηριότητας έγινε με το 4PDPAR και η μέτρηση του αριθμού βημάτων με το βηματόμετρο τύπου SW200 Digiwalker της Yamax για τέσσερις διαδοχικές ημέρες. Η αξιολόγηση των φυσικών ικανοτήτων έγινε με τη δέσμη δοκιμασιών Fitnessgram. Οι δοκιμαζόμενοι χωρίστηκαν στην ομάδα των «αθλουμένων» (η=59) και των «μη αθλουμένων» (π=60), με βάση τη συμμετοχή τους στο μάθημα της σχολικής Φυσικής Αγωγής και σε αθλητικές εξωσχολικές δραστηριότητες και μόνο στο μάθημα της σχολικής Φυσικής Αγωγής, αντίστοιχα. Με βάση τα αποτελέσματα, «οι αθλούμενοι» απέδωσαν καλύτερα στις δοκιμασίες φυσικής κατάστασης (ρ<.001), με εξαίρεση την ευκαμψία, πραγματοποίησαν υψηλότερο αριθμό βημάτων (ρ>.001), με τα αγόρια να συγκεντρώνουν μεγαλύτερο αριθμό βημάτων από τα κορίτσια. Από την πολλαπλή ανάλυση διακύμανσης για το συνολικό σκορ της φυσικής δραστηριότητας, φάνηκε ότι «οι αθλούμενοι» ήταν σημαντικά πιο δραστήριοι από τους «μη αθλούμενους» (ρ<.01) και τα αγόρια ήταν σημαντικά πιο δραστήρια από τα κορίτσια (ρ<.01). Συμπερασματικά: α) τα αυξημένα επίπεδα φυσικής δραστηριότητας επηρεάζουν θετικά επιλεγμένες παραμέτρους της φυσικής κατάστασης, β) τα αγόρια πραγματοποιούν περισσότερα βήματα/ημέρα από τα κορίτσια, και γ) η συμμετοχή σε οργανωμένα προγράμματα άθλησης σχετίζεται, θετικά με τα αυξημένα επίπεδα φυσικής δραστηριότητας.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ -- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗel
dc.subject.otherΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑel
dc.subject.otherΑΣΚΗΣΗ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑel
dc.titleΦυσική δραστηριότητα, αριθμός βημάτων και φυσικές ικανότητες παιδιών που συμμετέχουν σε προγράμματα οργανωμένης άθλησηςel
dc.typemasterThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International