Παράγοντες που αναστέλλουν τη συμμετοχή μαθητών σε εξωσχολικές δραστηριότητες αθλητισμού αναψυχής
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Δαμιανίδης, ΧρήστοςΌνομα Επιβλέποντος
Κουθούρης, Χαρίλαος
Ημερομηνία
2006Γλώσσα
el
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των ανασταλτικών παραγόντων
που αντιμετωπίζουν 643 μαθητές-τριες τεσσάρων δημόσιων Γυμνασίων και τριών
Λυκείων της πόλης της Λιβαδειάς ως προς τη συμμετοχή τους σε εξωσχολικές
αθλητικές δραστηριότητες αναψυχής. Συγκεκριμένα διερευνήθηκαν α) οι
σημαντικότεροι ανασταλτικοί παράγοντες, β) οι ανασταλτικοί παράγοντες που
αντιμετωπίζουν οι μαθητές-τριες, Γυμνασίων/Λυκείων σε σχέση με την εκπαιδευτική
βαθμίδα, γ) οι ανασταλτικοί παράγοντες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές-τριες, σε
σχέση με το διαφορετικό φύλο, δ) οι ανασταλτικοί παράγοντες που αντιμετωπίζουν οι
μαθητές-τριες που συμμετέχουν ή δε συμμετέχουν σε αθλητικούς συλλόγους, ε) οι
ανασταλτικοί παράγοντες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές-τριες, ανάλογα με την
διαφορετική συχνότητα συμμετοχής τους. Η επιλογή του δείγματος έγινε με
αναλογική στρωσιγενή δειγματοληψία. Χρησιμοποιήθηκε μετά από προσαρμογή το
ερωτηματολόγιο των Alexandras και Carroll (1997b). Από τα αποτελέσματα της
έρευνας φάνηκε ότι: α) η «έλλειψη χρόνου» ήταν ο σημαντικότερος ανασταλτικός
παράγοντας, β) υπήρξαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των μαθητών-τριών
γυμνασίου και λυκείου με τους μαθητές-τριες του λυκείου να σημειώνουν
μεγαλύτερες τιμές, γ) υπήρξαν στατιστικά σημαντικές διαφορές λόγω διαφορετικού
φύλου με τα κορίτσια να σημειώνουν μεγαλύτερες τιμές, δ) υπήρξαν στατιστικά
σημαντικές διαφορές μεταξύ των μαθητών/αθλητών και των μαθητών/μη αθλητών, με
τους μαθητές/αθλητές να σημειώνουν μικρότερες τιμές, ε) υπήρξαν στατιστικά
σημαντικές διαφορές μεταξύ ομάδων διαφορετικής συχνότητας συμμετοχής με τις
περισσότερο κινητικές ομάδες να σημειώνουν μικρότερες τιμές από τις λιγότερο
κινητικές. Τα αποτελέσματα συζητούνται με στόχο τη βελτίωση των ευκαιριών για
συμμετοχή των μαθητών-τριών σε εξωσχολικές αθλητικές δραστηριότητες
αναψυχής, με την υποστήριξη των αρχών, των γονέων και των ειδικών.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.