Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorΔιγγελίδης, Νικόλαοςel
dc.creatorΚολοβελώνης, Αθανάσιοςel
dc.date.accessioned2015-01-05T21:45:25Z
dc.date.available2015-01-05T21:45:25Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.other4695
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/1510en
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.2525
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εξετάσει την αποτελεσματικότητα ενός προγράμματος διδασκαλίας δεξιοτήτων ζωής στο μάθημα της φυσικής αγωγής και την επίδρασή του στην επίδοση των μαθητών / τριών σε δοκιμασίες δύναμης και ευλυγισίας και στον αυτοκαθορισμό τους. Στην έρευνα συμμετείχαν 73 μαθητές / τριες Α' γυμνασίου οι οποίοι χωρίστηκαν στην αρχική πειραματική ομάδα {η = 35) και στην αρχική ομάδα ελέγχου (η = 38). Μετά την εφαρμογή του προγράμματος παρέμβασης στην αρχική πειραματική ομάδα, έγινε αντιστροφή των ομάδων και το ίδιο πρόγραμμα εφαρμόστηκε στην αρχική ομάδα ελέγχου. Το πρόγραμμα παρέμβασης περιλάμβανε τις δεξιότητες του καθορισμού στόχων και της θετικής σκέψης - αυτοομιλίας, αποτελούνταν από 8 μαθήματα και συνδυάστηκε με ένα πρόγραμμα για την ανάπτυξη της φυσικής κατάστασης των μαθητών / τριών. Για τη μέτρηση της δύναμης χρησιμοποιήθηκε η δοκιμασία «κάμψεις με στήριξη στα γόνατα», ενώ για την ευλυγισία η δοκιμασία «δίπλωση από εδραία θέση» (Safrit, 1995). Για τον αυτοκαθορισμό χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο του αυτοκαθορισμού στη φυσική αγωγή (Goudas, Dermitzaki & Bagiatis, 2000). Μετά το τέλος της παρέμβασης πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις από 16 μαθητές / τριες. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έδειξε ότι το πρόγραμμα παρέμβασης της διδασκαλίας των δεξιοτήτων ζωής ήταν αποτελεσματικό καθώς συνέβαλε στην αύξηση της επίδοσης των μαθητών / τριών στις δοκιμασίες της δύναμης και της ευλυγισίας και στις δύο φάσεις της έρευνας. Από την άλλη πλευρά ο αυτοκαθορισμός των μαθητών / τριών που διδάχθηκαν τις δεξιότητες ζωής δεν αυξήθηκε σημαντικά σε σύγκριση με τους μαθητές της ομάδας ελέγχου αλλά μόνο σε σύγκριση με τα αρχικά επίπεδα πριν την παρέμβαση σε κάθε φάση της έρευνας. Η ανάλυση των συνεντεύξεων έδειξε ότι οι μαθητές / τριες βρήκαν τη διδασκαλία των δεξιοτήτων ζωής ευχάριστη, ενδιαφέρουσα και χρήσιμη, ενώ ανέφεραν ότι χρησιμοποίησαν τις δεξιότητες ζωής σε άλλα μαθήματα, καθώς επίσης και σε δραστηριότητες εκτός του σχολείου. Συμπερασματικά, η δϊΜ^καλίατων δεξιοτήτων ζωής στο μάθημα της φυσικής αγωγής, εκτός του γεγονότος ότι οπλίζει τους μαθητές / τριες με δεξιότητες που μπορούν να χρησιμοποιήσουν και σε άλλους τομείς της ζωής, μπορεί να συμβάλει θετικά και στην επίτευξη των στόχων του μαθήματος.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ -- ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ -- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝel
dc.subject.otherΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ -- ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ -- ΕΡΕΥΝΑel
dc.titleΗ Εφαρμογή ενός προγράμματος δεξιοτήτων ζωής στο μάθημα της φυσικής αγωγής και η επίδρασή του στην απόδοση και στον αυτοκαθορισμό των μαθητών / τριώνel
dc.typemasterThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International