Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorΚουζής, Αντώνηςel
dc.creatorΤσιώλη, Στέλλαel
dc.date.accessioned2015-07-24T12:23:48Z
dc.date.available2015-07-24T12:23:48Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.other9795
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/14381en
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.5896
dc.description.abstractΗ διοίκηση αποτελεί αντικείμενο επιστημονικής μελέτης και πρακτική διαχείρισης που αναπτύχθηκε ταχύτατα τα τελευταία 70 χρόνια και συνεχίζει να εξελίσσεται καθώς αποτελεί νευραλγικό τομέα για κάθε οργανισμό και σύστημα, διότι καθορίζει την οργάνωση και παρέχει τον απαιτούμενο μηχανισμό για να επιτελέσει τον προορισμό του. Οι σύγχρονες τεχνικές διοίκησης (management) υποστηρίζουν την ορθολογική λήψη αποφάσεων, την διαχείριση οργανωτικών διαδικασιών και συμβάλλουν καθοριστικά στην αποτελεσματική λειτουργία και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, επηρεάζοντας με αυτόν τον τρόπο τη ζωή των ανθρώπων που κινούνται μέσα και έξω από αυτές. Οι οργανισμοί οι οποίοι προσφέρουν υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων και των εκπαιδευτικών, δεν διαφέρουν σημαντικά από τις επιχειρήσεις, γι αυτό και είναι χρήσιμο τα διευθυντικά στελέχη της εκπαίδευσης να εφαρμόζουν τις αρχές του σύγχρονου μάνατζμεντ. Οι προκλήσεις λοιπόν του 21ου αιώνα απαιτούν ένα σχολείο ευέλικτο, ικανό να προσαρμόζεται ανταγωνιστικά στις αλλαγές και να αντιμετωπίζει δημιουργικά την καινούργια γνώση στο πλαίσιο της κοινωνίας της πληροφορίας. Πρόθεση της παρούσας εργασίας είναι να παρουσιάσει βασικά ζητήματα διοίκησης και ηγεσίας σε θεωρητικό επίπεδο, μέσα από τις απόψεις θεωρητικών του πεδίου όσον αφορά τους τρόπους διοίκησης και ηγεσίας των οργανισμών και ειδικότερα των εκπαιδευτικών οργανισμών. Επίσης, και το πρακτικό επίπεδο αναλύεται, ερευνώντας και μελετώντας τον τρόπο διοίκησης των διευθυντών των νηπιαγωγείων στην πόλη της Λάρισας. Επιπλέον, η παρούσα εργασία εξετάζει τα κίνητρα που ωθούν τους εκπαιδευτικούς για την κάλυψη της θέσης του διευθυντή, τα προσόντα τα οποία πρέπει να διακατέχει ο διευθυντής, τον τρόπο συνεργασίας με την εκπαιδευτική κοινότητα καθώς και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει στην καθημερινότητα του σχολείου. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 40 διευθυντές νηπιαγωγείων της πόλης της Λάρισας, οι οποίοι απάντησαν σε ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς σχετικά με το ρόλο του διευθυντή στο νηπιαγωγείο όπως τον αντιλαμβάνονται οι ίδιοι. Η στατιστική ανάλυση των δεδομένων έγινε με το πρόγραμμα SPSS.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΣΧΟΛΙΚΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣel
dc.subject.otherΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ -- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗel
dc.titleΟ ρόλος του διευθυντή στο νηπιαγωγείοel
dc.typemasterThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Solange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International