Το βουλγαρικό τμήμα των πανευρωπαϊκών δικτύων χερσαίων μεταφορών : οι χωρικές επιπτώσεις του κάθετου άξονα της Εγνατίας οδού Θεσσαλονίκη-Σόφια
Supervisor name
Σκάγιαννης, Παντολέων Δ.
Fecha
2005Language
el
Descripción
Δίτομο έργο.
Access
free
Resumen
Το βασικό θέμα, που θίγει η παρούσα εργασία, είναι τα δίκτυα μεταφορών και πώς
αυτά επηρεάζουν μια ευρύτερη περιοχή. Οι χωρικές επιπτώσεις, που μπορεί να έχει
ένας οδικός άξονας, ήταν το έναυσμα για την εκπόνηση αυτής της μελέτης, καθώς
μελετήθηκε ο κάθετος άξονας της Εγνατίας (Θεσσαλονίκη-Σόφια). Ο συγκεκριμένος
οδικός άξονας είναι μέρος ενός πανευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών, το οποίο
επηρεάζεται άμεσα από την Ε.Ε. και τις αποφάσεις της. Έτσι είναι απαραίτητη η
παρουσίαση της πολιτικής της Ε.Ε. για τα ΔΕ.Δ.μ. και το πόσο επηρεάζουν
γενικότερα τα δίκτυα μεταφορών. Κατεβαίνοντας επίπεδο, ιδιαίτερο ενδιαφέρον
παρουσιάζει η Βουλγαρία, από την οποία διέρχεται ο υπό μελέτη οδικός άξονας.
Επιπλέον, η Βουλγαρία βρίσκεται σε ένα κομβικό σημείο για τα Βαλκάνια από
μεταφορική άποψη, καθώς τη διασχίζουν οι 5 από τους 10 Πανευρωπαϊκούς
Διαδρόμους. Μέρος ενός από αυτούς τους διαδρόμους, του IV, είναι και ο κάθετος
άξονας Θεσσαλονίκη-Σόφια, ο οποίος επηρεάζει άμεσα και την Ελλάδα και τη
Βουλγαρία. Οι χωρικές επιπτώσεις που θα έχει η κατασκευή και λειτουργία του
οδικού αυτού άξονα, αφορούν το φυσικό και κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον της
ευρύτερης περιοχής από την οποία διέρχεται. Οι επιπτώσεις αυτές είναι το κύριο
ερώτημα της εργασίας αυτής και συμπεράσματα μπορούν να διεξαχθούν μόνο έπειτα
από προσεκτική εξέταση όλων των στοιχείων, που έγινε δυνατό να συγκεντρωθούν.
Academic publisher
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Πολυτεχνική Σχολή. Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας & Περιφερειακής Ανάπτυξης.