Η επίδραση των αθλητικών υποδομών στην επαγγελματική ικανοποίηση και την επαγγελματική εξουθένωση καθηγητών/τριων Φυσικής Αγωγής ιδωτικών και δημόσιων σχολείων
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Κρούπης, ΗλίαςΌνομα μέλους επιτροπής
Μπεμπέτσος, Ευάγγελος
Μαυρομάτης, Γεώργιος
Όνομα Επιβλέποντος
Κουρτέσης, Θωμάς
Ημερομηνία
2012Γλώσσα
el
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Ο σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να ερευνήσει πιθανές διαφορές και σχέσεις ως
προς την αντιλαμβανόμενη επαγγελματική ικανοποίηση και επαγγελματική
εξουθένωση Καθηγητών Φυσικής Αγωγής (Κ.Φ.Α.) ιδιωτικών και δημόσιων
σχολείων, καθώς και σε σχέση με τις αθλητικές υποδομές των σχολείων τους.
Συμμετείχαν 282 Κ.Φ.Α. άνδρες και γυναίκες π/θμιας και δ/θμιας εκπαίδευσης του
Νομού Αττικής, 100 από τον ιδιωτικό και 182 από το δημόσιο τομέα. Για την
αξιολόγηση της επαγγελματικής ικανοποίησης, χρησιμοποιήθηκε το Employee
Satisfaction Inventory (ESI, Koustelios & Bagiatis, 1997), το οποίο είναι
προσαρμοσμένο για τον ελληνικό πληθυσμό (Koustelios & Kousteliou, 1998). Για την
επαγγελματική εξουθένωση, χρησιμοποιήθηκε το Maslach Burnout Inventory (MBI,
Maslach & Jackson, 1986), το οποίο έχει τροποποιηθεί για τον ελληνικό πληθυσμό
(Kantas & Vassilaki, 1997). Από τα αποτελέσματα προέκυψε αρνητική συσχέτιση
επαγγελματικής ικανοποίησης και επαγγελματικής εξουθένωσης, γεγονός που φαίνεται
να επιβεβαιώνεται και από άλλες έρευνες. Οι Κ.Φ.Α. του ιδιωτικού τομέα καθώς και
σχολείων με πολύ ικανοποιητική υποδομή εμφάνισαν υψηλότερη επαγγελματική
ικανοποίηση και χαμηλότερη επαγγελματική εξουθένωση. Οι Κ.Φ.Α που εργάζονταν
ταυτοχρόνως και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης, εμφάνισαν υψηλότερη
επαγγελματική ικανοποίηση, ενώ όσοι εργάζονταν στη δ/θμια εκπαίδευση εμφάνισαν
χαμηλότερη επαγγελματική εξουθένωση. Αναφορικά με το φύλο, δεν προέκυψαν
στατιστικά σημαντικές διαφορές ως προς την επαγγελματική ικανοποίηση και
εξουθένωση. Από τα αποτελέσματα προκύπτουν τα συμπεράσματα ότι οι Κ.Φ.Α. που
εργάζονται σε ιδιωτικά σχολεία ή σε σχολεία με πολύ ικανοποιητική υποδομή ή
ανήκουν στη δ/θμια εκπαίδευση φαίνεται να εμφανίζονται περισσότερο επαγγελματικά
ικανοποιημένοι και λιγότερο επαγγελματικά εξουθενωμένοι.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.