Η επίδραση της συνδυαστικής προπόνησης δύναμης, ταχύτητας και πλειομετρικών ασκήσεων στη δρομική ταχύτητα, την μέγιστη δύναμη και την αλτική ικανότητα νεαρών αθλητών στίβου
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Γεωργαντά, ΒασιλικήΌνομα μέλους επιτροπής
Δούδα, Ελένη
Τοκμακίδης, Σάββας
Όνομα Επιβλέποντος
Πυλιανίδης, Θεόφιλος Χ.
Ημερομηνία
2007Γλώσσα
el
Λέξη-κλειδί
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να μελετήσει την επίδραση της συνδυαστικής
προπόνησης δύναμης, ταχύτητας και πλειομετρικών ασκήσεων, με διαφοροποίηση στην
ποσότητα της επιβάρυνσης, στη δρομική ταχύτητα, τη δύναμη, και την αλτικότητα,
νεαρών αθλητών στίβου. Τριάντα αθλητές (12-15 ετών) χωρίστηκαν τυχαία σε τρεις
ομάδες: στην ομάδα αντίστασης (ΟΑ) στην ομάδα ταχύτητας (ΟΤ) και στην ομάδα
ελέγχου (ΟΕ) η οποία δεν ασκήθηκε. Η ομάδα ΟΑ επιβαρύνθηκε με μεγαλύτερη ποσότητα
προπόνησης αντιστάσεων (4 ασκήσεις x 4 σετ, 2-10 επαναλήψεις, 60-95% της 1- ΜΕ) και
με μειωμένη ποσότητα προπόνησης ταχύτητας (25% της προπόνησης ταχύτητας της ΟΤ)
ενώ η ομάδα ΟΤ επιβαρύνθηκε με μεγαλύτερη ποσότητα προπόνησης ταχύτητας (δρόμοι:
20-60m, ένταση: 80-95%, επαναλήψεις: 2-3) και με μειωμένη ποσότητα προπόνησης
αντιστάσεων (25% της προπόνησης αντιστάσεων της ΟΑ) για 8 εβδομάδες με συχνότητα 3
φορές την εβδομάδα. Οι πειραματικές ομάδες μετείχαν επιπλέον σε πλειομετρική
προπόνηση. Οι μετέχοντες αξιολογήθηκαν στη μέγιστη δύναμη, τη δρομική ταχύτητα και
σε ορισμένες μεταβλητές της αλτικής ικανότητας όπως άλμα από ημικάθισμα, άλμα με
ταλάντευση χωρίς και με αιώρηση χεριών, επαναλαμβανόμενα άλματα για 15sec και
άλματα βάθους. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έδειξε ότι οι πειραματικές ομάδες
βελτίωσαν σημαντικά τη μέγιστη δύναμη, τη δρομική ταχύτητα και το ύψος των
κατακόρυφων αλμάτων (ρ<0,05) χωρίς να βελτιωθούν στα επαναλαμβανόμενα άλματα για
15sec και στα άλματα βάθους (ρ>0,05). Επιπλέον η ΟΑ διέφερε σημαντικά από την ΟΤ
μόνο στη μέγιστη δύναμη (ρ<0,05). Συμπερασματικά, η συνδυαστική προπόνηση
βελτιώνει εξίσου τη δρομική ταχύτητα και το ύψος των κατακόρυφων αλμάτων, είτε
δίνεται έμφαση στην προπόνηση αντιστάσεων είτε στην προπόνηση ταχύτητας ωστόσο η
μεγαλύτερη επιβάρυνση με προπόνηση αντιστάσεων είναι πιο αποτελεσματική στη
βελτίωση της μέγιστης δύναμης νεαρών αθλητών κλασικού αθλητισμού.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.