Διδασκαλία ιστορικών στοιχείων και κανονισμών καλαθοσφαίρισης με τη βοήθεια τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας (ΤΠΕ) σε μαθητές και μαθήτριες δημοτικού σχολείου
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Μουταφτσή, ΜαρίαΌνομα Επιβλέποντος
Αντωνίου, Παναγιώτης Δ.
Ημερομηνία
2007Γλώσσα
el
Λέξη-κλειδί
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Σκοπός της έρευνας ήταν να εξετάσει την αποτελεσματικότητα της χρήσης των
τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας (ΤΠΕ) στη διδασκαλία με στόχο τη
μάθηση ιστορικών στοιχείων και κανονισμών καλαθοσφαίρισης, μέσω σύγκρισης της
με την παραδοσιακή διδασκαλία. Επίσης, αξιολογήθηκαν οι στάσεις του δείγματος
απέναντι και στις τρεις μεθόδους διδασκαλίας (με λογισμικό, μέσω διαδικτύου,
παραδοσιακή). Συμμετέχοντες ήταν 90 μαθητές/τριες του δημοτικού, οι οποίοι μετά
από κλήρωση κατανεμήθηκαν ισομερώς στις ομάδες διδασκαλίας (παραδοσιακή, με
λογισμικό, μέσω διαδικτύου). Η παρέμβαση είχε διάρκεια δέκα εβδομάδων (δέκα
διδακτικές ώρες). Στην αρχή και στο τέλος της διαδικασίας οι συμμετέχοντες
συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο γνώσεων και ένα ερωτηματολόγιο αξιολόγησης
στάσεων απέναντι και στις τρεις μεθόδους διδασκαλίας. Οι μαθητές/τριες της ομάδας
διδασκαλίας με λογισμικό διδάχτηκαν χρησιμοποιώντας ατομικά υπολογιστές που
αναπαρήγαγαν το λογισμικό «Κότινος». Για τη διδασκαλία των μαθητών/τριων της
ομάδας διδασκαλίας μέσω διαδικτύου χρησιμοποιήθηκε ο δικτυακός τόπος της
«Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης». Η παραδοσιακή διδασκαλία έγινε από
την ερευνήτρια μέσα σε αίθουσα. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως και με τις τρεις
μορφές διδασκαλίας οι μαθητές/τριες έμαθαν τα ιστορικά στοιχεία και τους
κανονισμούς καλαθοσφαίρισης, βελτιώνοντας την επίδοση τους στο αντίστοιχο
ερωτηματολόγιο γνώσεων. Δεν διαπιστώθηκαν σημαντικές διαφορές μεταξύ των
ομάδων. Η στάση του δείγματος απέναντι στις μεθόδους διδασκαλίας
διαφοροποιήθηκε μετά την διδασκαλία. Συγκεκριμένα, η στάση του δείγματος
απέναντι στις ΤΠΕ μεταβλήθηκε θετικά. Όσον αφορά τη διδασκαλία με διδάσκοντα,
διαπιστώθηκε μια εξασθένηση των απόψεων των ομάδων που διδάχτηκαν με τη βοήθεια των ΤΠΕ για τη συγκεκριμένη διδασκαλία. Συμπερασματικά, διαπιστώθηκε
ότι οι ΤΠΕ είναι μέθοδοι εξίσου αποτελεσματικές όσο και η παραδοσιακή διδασκαλία
εκμάθησης θεωρητικών αντικειμένων καλαθοσφαίρισης.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.