Οι ιδέες μαθητών και μαθητριών δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης για κυκλώματα και βασικές έννοιες στον ηλεκτρισμό: μια διδακτική παρέμβαση με χρήσης ΤΠΕ σε ένα περιβάλλον συνδυασμένης μορφής μάθησης (Blended Learning)
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Παναγιώτου, ΔήμητραΌνομα μέλους επιτροπής
Πολίτης, Παναγιώτης
Κόλλιας, Βασίλειος
Όνομα Επιβλέποντος
Σολομωνίδου, Χριστίνα
Ημερομηνία
2009Γλώσσα
el
Λέξη-κλειδί
Σημειώσεις
Παρατηρήσεις έκδοσης: λείπει η σελίδα 147 από το φυσικό τεκμήριο.
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να ερευνηθούν ον παρανοήσεις - εναλλακτικές
ιδέες των παιδιών σε βασικές έννοιες και κυκλώματα στον ηλεκτρισμό στην ειδικότητα
των Ηλεκτρολόγων των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.), καθώς και να ερευνηθεί
το πόσο αποτελεσματική είναι η χρήση των ΤΠΕ για την αντιμετώπιση των
παρανοήσεων στο πλαίσιο ενός εποικοδομητικού και συνεργατικού περιβάλλοντος
μάθησης με υποστήριξη από υπολογιστή (CSCL). Για την υλοποίηση της παρούσας
έρευνας πραγματοποιήθηκε διδακτική παρέμβαση στο μάθημα «Ηλεκτροτεχνία I»,
μέσα σε ένα περιβάλλον Συνδυασμένης Μορφής Μάθησης (Blended Learning). To
Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης (LMS - Learning Management System) που
χρησιμοποιήθηκε ήταν το Moodle. Τα δεδομένα της έρευνας προήλθαν από ένα αρχικό
και ένα τελικό ερωτηματολόγιο, ένα φύλλο παρατήρησης και από συζητήσεις με τα
παιδιά και με άλλους καθηγητές και καθηγήτριες. Η ερευνητική μέθοδος που
χρησιμοποιήθηκε ήταν ένας συνδυασμός ποιοτικής και ποσοτικής έρευνας με στοιχεία
στατιστικής ανάλυσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά άλλαξαν σε μεγάλο
βαθμό τις εναλλακτικές ιδέες που είχαν για τα φυσικά φαινόμενα, κατάφεραν να
εργαστούν με επιτυχία στο περιβάλλον μάθησης της διδακτικής παρέμβασης και
συμμετείχαν ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ακολούθησε η διατύπωση
συμπερασμάτων αλλά και προτάσεων σε σχέση με την εφαρμογή τέτοιων τρόπων και
πρακτικών διδασκαλίας.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.