Διδασκαλία ανάγνωσης και γραφής στη προσχολική ηλικία : (μελέτη άρθρων του περιοδικού "Σύγχρονο νηπιαγωγείο")
Öffnen
Autor
Ντόντου, ΑρούςCommittee member
Λεονταρή, Αγγελική
Supervisor name
Ευαγγέλου, Δήμητρα
Datum
2004Language
el
Access
free
Zusammenfassung
Το θέμα της εργασίας παρουσιάζει θέματα που αφορούν την ανάγνωση και τη
Γραφή στη προσχολική ηλικία. Στην εργασία παρουσιάζεται η ανάλυση άρθρων του
περιοδικού «Σύγχρονο Νηπιαγωγείο» που αφορούν την Ανάγνωση και τη Γραφή.
Αρχικά αναφέρονται οι ορισμοί και η σημαντικότητα της Ανάγνωσης και της γραφής.
Στη συνεχεία παρατίθενται οι θεωρητικοί προβληματισμοί για τη διδασκαλία αυτών.
Ακολουθούν οι μέθοδοι εκμάθησης της Montessori, του Femald και της δομητικής
προσέγγισης. Έπειτα από τις γενικές θεωρητικές απόψεις για την ανάγνωση και τη
γραφή, το θέμα ειδικεύεται ως προς τη διδασκαλία τους στα παιδία προσχολικής
ηλικίας.
Μετά από μια θεωρητική επισκόπηση πάνω στο θέμα της Ανάγνωσης και της
Γραφής γίνεται η μελέτη του περιοδικού «Σύγχρονο Νηπιαγωγείο», παρουσιάζεται η
ιστορική αναδρομή του περιοδικού και η ταυτότητα του. Μετά τη πρώτη γνωριμία
ακολουθεί η Μελέτη των άρθρων της τρίτης έκδοσης του περιοδικού που
αναφέρονται στην ανάγνωση και τη γραφή.
Κατά τη διάρκεια της τρίτης έκδοσης του περιοδικού «Σύγχρονο
Νηπιαγωγείο», 1998-2004, σημειώνεται αλλαγή του αναλυτικού προγράμματος
σπουδών που αφορά την ανάγνωση και τη γραφή, η οποία δίνει το έναυσμα για
σχολιασμό και σύγκριση. Τέλος παρατίθεται το νέο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών
για την ανάγνωση και τη γραφή σύμφωνα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ.
Academic publisher
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.