Σχέση αντιλαμβανόμενης λεκτικής επιθετικότητας των καθηγητών με το στυλ ηγεσίας στο μάθημα φυσικής αγωγής
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Ρούσσου, ΚωνσταντίναΌνομα Επιβλέποντος
Μπεκιάρη, Αλεξάνδρα
Ημερομηνία
2011Γλώσσα
el
Λέξη-κλειδί
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Ο σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εξετάσει τη σχέση μεταξύ της
αντιλαμβανόμενης λεκτικής επιθετικότητας του καθηγητή και του καθηγητικού
ηγετικού στυλ (αυταρχικό, δημοκρατικό) κατά τη διάρκεια του μαθήματος φυσικής
αγωγής. Το δείγμα αποτελούνταν από 102 μαθητές Α' και Β' Γυμνασίου από σχολεία
της ευρύτερης περιοχής των Τρικάλων. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν με δύο
ερωτηματολόγια που εκτός από τα δημογραφικά στοιχεία των μαθητών, μετρούσαν
την λεκτική επιθετικότητα των καθηγητών και το ηγετικό τους στυλ (αυταρχικό και
δημοκρατικό στυλ). Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν ότι οι κλίμακες της
λεκτικής επιθετικότητας και του ηγετικού στυλ είχαν υψηλό βαθμό αξιοπιστίας.
Επίσης, η ανάλυση συσχέτισης αποκάλυψε πως υπάρχει μια σημαντικά θετική σχέση
μεταξύ της λεκτικής επιθετικότητας του καθηγητή με το αυταρχικό στυλ διδασκαλίας
και μια αρνητική σχέση με το δημοκρατικό στυλ στο μάθημα της φυσικής αγωγής.
Περαιτέρω μελέτη σε μεγαλύτερο αριθμό πληθυσμού θα μας έδινε επιπλέον
σημαντικά στοιχεία για τη σχέση λεκτικής επιθετικότητας και ηγετικού στυλ.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.