Διερεύνηση της κατανόησης συναισθημάτων σε ενήλικες με σύνδρομο Down
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Πετειναράκη, ΑσπασίαΌνομα Επιβλέποντος
Σταυρούση, Παναγιώτα
Διδασκάλου, Ελένη
Ημερομηνία
2010Γλώσσα
el
Λέξη-κλειδί
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Επιστημονικά δεδομένα καταδεικνύουν ότι τα παιδιά και οι ενήλικες με
σύνδρομο Down αντιμετωπίζουν συγκεκριμένες δυσκολίες στην ικανότητα
αναγνώρισης συναισθημάτων (Hippolyte, Barisnikov, & Van der Linden, 2008"
Hippolyte, Barisnikov, Van der Linden, & Detraux, 2009' Williams, Wishart,
Pitcairn, & Willίs, 2005" Wishart & Pitcaim, 2000). Η παρούσα έρευνα είχε ως
στόχο, πρώτον, να εξεταστούν οι πιθανές δυσκολίες ή/και δυνατότητες των ενηλίκων
με σύνδρομο Down στην ονομασία και αναγνώριση συναισθημάτων και, δεύτερον,
να ερευνηθούν τα μοτίβα των λαθών που πραγματοποιούν σε σχετικές δοκιμασίες.
Στην έρευνα συμμετείχαν 10 ενήλικες με σύνδρομο Down, οι οποίοι αξιολογήθηκαν
ως προς τη μη λεκτική νοημοσύνη και την κατανόηση λεξιλογίου. Τα αποτελέσματα
της παρούσας μελέτης έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες αντιμετώπισαν δυσκολίες στην
ονομασία των συναισθημάτων της χαράς, της λύπης και του θυμού ενώ δεν
κατάφεραν καμία φορά να ονομάσουν το συναίσθημα τ/ς έκπληξης, γεγονός που
υποδηλώνει την ιδιαίτερη δυσκολία που συναντούν στ/ν κατανόηση του
συγκεκριμένου συναισθήματος. Στο έργο αναγνώρισης συναισθημάτων οι
συμμετέχοντες συγκέντρωσαν υψηλότερες βαθμολογίες συγκριτικά με το έργο τ/ς
ονομασίας. Το συναίσθημα της χαράς και το συναίσθημα της λύπης αναγνωρίστηκαν
με μεγάλη ευκολία από τους συμμετέχοντες σε αντίθεση με το συναίσθημα της
έκπληξης, ενώ το συναίσθημα του θυμού αναγνωρίστηκε από την πλειοψηφία των
συμμετεχόντων. Τα μοτίβα των λαθών στα οποία προέβησαν οι συμμετέχοντες δεν
υποστηρίζουν το μοντέλο λαθών που έχουν προτείνει οι Kasari, Freeman, και
Hughes (2001).
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής.