Τα σχέδια των αριστερόχειρων και των δεξιόχειρων παιδιών : μια συγκριτική μελέτη
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Κρεμμυδά, ΙφιγένειαΌνομα Επιβλέποντος
Μπονώτη-Λέγκα, Φωτεινή
Βλάχος, Φίλιππος Μ.
Ημερομηνία
2002Γλώσσα
el
Λέξη-κλειδί
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Η συγκεκριμένη εργασία επιχειρεί να συγκρίνει τη σχεδιαστική ικανότητα
των δεξιόχειρων και αριστερόχειρων μαθητών σε συγκεκριμένα σχεδιαστικά έργα.
Ειδικότερα, προσπαθεί να εντοπίσει τις διαφορές μεταξύ αριστερόχειρων και
δεξιόχειρων παιδιών σε τέσσερα σχεδιαστικά έργα, δύο απλά και δύο σύνθετα. Πιο
συγκεκριμένα επικεντρώνεται στη μελέτη της σχεδιαστικής επίδοσης των παιδιών,
της απεικόνισης της μερικής απόκρυψης των αντικειμένων, της αλληλουχία των
κινήσεων στα σύνθετα σχεδιαστικά έργα, της κατεύθυνση του κύκλου, καθώς και της
κατεύθυνσης των γραμμών, οριζοντίων και καθέτων.
Το δείγμα αποτελείται συνολικά από 30 μαθητές και των δύο φύλων της Β'
τάξης του δημοτικού και 30 μαθητές της Δ' τάξης. Για τη διεξαγωγή της έρευνας
χρησιμοποιήθηκε ως ερευνητικό εργαλείο η συλλογή σχεδίων από τα παιδιά και
ερωτηματολόγια προτίμησης χεριού, προκειμένου να διευκρινιστεί το κυρίαρχο χέρι
κάθε παιδιού. Συγκεκριμένα το κάθε παιδί σχεδίασε τέσσερα έργα, δύο απλά και δύο
σύνθετα.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η βασικότερη διαφορά στη σχεδιαστική
απεικόνιση μεταξύ αριστερόχειρων και δεξιόχειρων μαθητών που μπορεί να αποδοθεί
στην προτίμηση χεριού, εστιάζεται στην κατεύθυνση των οριζόντιων γραμμών.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.