Η επίδραση των προσωπικών στόχων και της δέσμευσης στην απόδοση φοιτητών και φοιτητριών του Τ.Ε.Φ.Α.Α. Θεσσαλίας κατά την εκτέλεση σέρβις στο άθλημα της πετοσφαίρισης
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Κρομμύδας, ΧαράλαμποςΌνομα Επιβλέποντος
Θεοδωράκης, Γιάννης
Μουζακίδης, Χρήστος
Ημερομηνία
2005Γλώσσα
el
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εξετάσει την επίδραση των προσωπικών
στόχων και της δέσμευσης στην απόδοση φοιτητών και φοιτητριών του Τ.Ε.Φ.Α.Α.
Θεσσαλίας κατά την εκτέλεση σέρβις στο άθλημα της πετοσφαίρισης. Εξήντα (Ν=60)
φοιτητές και φοιτήτριες (Α=30 και Γ=30) του δευτέρου έτους του Τ.Ε.Φ.Α.Α.
Θεσσαλίας, ηλικίας 19 ως 22 ετών (Μ.Ο.= 19.73. Τ.Α.=0.91). με εμπειρία στο άθλημα
της πετοσφαίρισης από 4 ως 12 μήνες (Μ.0=8.40, Τ.Α.=2.60), συμμετείχαν
εθελοντικά στην έρευνα. Τα όργανα μέτρησης που χρησιμοποιήθηκαν ήταν ένα τεστ
για σέρβις των Russel & Lange (1940) με συντελεστή αξιοπιστίας 0.84, καθώς η
ελληνική έκδοση (Theodorakis, 1996) του ερωτηματολογίου δέσμευσης των
Hollenbeck. Williams, & Klein (1989) με συντελεστή αξιοπιστίας 0.73 και 0.79. Οι
φοιτητές και οι φοιτήτριες εκτέλεσαν αρχικά 10 σέρβις από πάνω. Αφού
ενημερώθηκαν για την επίδοσή τους, καθόρισαν μόνοι τους γραπτά και προφορικά τη
μεγαλύτερη δυνατή βαθμολογία που πίστευαν ότι θα μπορούσαν να πετύχουν την
επόμενη φορά, έθεσαν δηλαδή ένα προσωπικό στόχο. Αμέσως μετά, συμπλήρωσαν
σχετικό ερωτηματολόγιο στο οποίο εξέφρασαν το βαθμό της δέσμευσής τους στο
στόχο που θέσανε και εκτέλεσαν ξανά 10 σέρβις από πάνω. Η ανάλυση των
αποτελεσμάτων έδειξε ότι οι φοιτητές και οι φοιτήτριες βελτίωσαν σημαντικά την
επίδοσή τους στη δεύτερη δοκιμασία, μετά δηλαδή τον καθορισμό προσωπικών
στόχων (1^=-5.733. /Κ.ΟΟΙ). Όσον αφορά τον παράγοντα δέσμευση, βρέθηκε
στατιστικά σημαντική διαφορά στην απόδοση (As=-2.568, ρ<.05) μεταξύ των ατόμων
που είχαν χαμηλή δέσμευση (από 49 ως 78) και αυτών που είχαν υψηλή δέσμευση
(από 79 ως 89). Από τα αποτελέσματα φαίνεται ότι η βελτίωση της αθλητικής
απόδοσης επηρεάζεται σημαντικά από τον καθορισμό προσωπικών στόχων και τον
παράγοντα δέσμευση.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.