Μουσείο και σχολείο, ένα παράδειγμα εκπαιδευτικού προγράμματος και εργαστηριακών δραστηριοτήτων στην κατεύθυνση της βιωματικής μάθησης

Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Ράπτου, ΘεοδοσίαΌνομα Επιβλέποντος
Ζαφειροπούλου, Μαρία
Μπονώτη-Λέγκα, Φωτεινή
Ημερομηνία
2004Γλώσσα
el
Λέξη-κλειδί
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Η παρούσα εργασία σκοπό είχε να διερευνήσει το βαθμό στον οποίο η
βιωματική μάθηση μέσα από οργανωμένες επισκέψεις και εργαστήρια μπορεί να
οδηγήσει σε γνώση και να δημιουργήσει συνθήκες ενδιαφέροντος για περαιτέρω
αναζήτηση. Επιπλέον να αναδείξει την ανάγκη συνεργασίας Μουσείου και Σχολείου
και τα οφέλη που προκύπτουν για τους οργανισμούς αυτούς.
Το δείγμα αποτέλεσαν 44 μαθητές (21 αγόρια και 23 κορίτσια) της Δ' τάξης
του 6ου Δημοτικού Σχολείου Ν. Ιωνίας. Ως εργαλεία της έρευνας χρησιμοποιήθηκαν
το φυλλάδιο εργασίας των μαθητών, τα αντικείμενα που παράχθηκαν από τα
εργαστήρια πηλού και ένα ερωτηματολόγιο που απευθύνθηκε στους γονείς.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι υποθέσεις που διατυπώθηκαν κατά το
σχεδίασμά της εργασίας σε γενικές γραμμές επιβεβαιώθηκαν. Η επαφή των παιδιών
με το Μουσείο, τα εκπαιδευτικά προγράμματα και τα δημιουργικά εργαστήρια
προσφέρουν τη δυνατότητα βαθύτερης και πολυποίκιλης γνώσης, ενώ ταυτόχρονα τους
δημιουργούν ευκαιρίες για την ανάπτυξη της κοινωνικής τους συμπεριφοράς. Η σωστή
συνεργασία Μουσείου και Σχολείου, ο σχεδιασμός και από τις δύο πλευρές, ίσως
δώσει λύσεις στις, χωρίς περιεχόμενο, επισκέψεις των Σχολείων στα Μουσεία.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Πρόγραμμα Σπουδών Επιλογής. Τμήμα Μουσειοπαιδαγωγικής Εκπαίδευσης.