Η επίδραση της αυτο-ομιλίας στην αυτο-αποτελεσματικότητα και στην απόδοση σε νεαρούς αθλητές αντισφαίρισης
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Γκόλτσιος, ΧρήστοςΌνομα μέλους επιτροπής
Γούδας, Μάριος
Χατζηγεωργιάδης, Αντώνης
Όνομα Επιβλέποντος
Θεοδωράκης, Γιάννης
Ημερομηνία
2007Γλώσσα
el
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνηθεί η επίδραση ενός
παρεμβατικού προγράμματος αυτο-ομιλίας στην αυτο-αποτελεσματικότητα και
στην απόδοση αθλητών και αθλητριών αντισφαίρισης. Στην έρευνα συμμετείχαν
46 αθλητές και αθλήτριες αντισφαίρισης (22 αγόρια και 24 κορίτσια), με μέσο
όρο ηλικίας 13.26 (± 1.96) έτη. Για την αξιολόγηση της δεξιότητας
χρησιμοποιήθηκε το Broer-Miller Forehand Drive test, ενώ για την μέτρηση της
αυτο-αποτελεσματικότητας χρησιμοποιήθηκε μια σχετική κλίμακα. Μετά από την
αρχική μέτρηση οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες
(παρέμβασης και ομάδα ελέγχου). Οι δύο ομάδες ακολούθησαν το ίδιο
πρωτόκολλο προπόνησης για τις επόμενες τρεις προπονήσεις, ωστόσο η ομάδα
παρέμβασης προπονήθηκε με τη χρήση της αυτο-ομιλίας. Τέλος, μετά το πέρας
των τριών προπονήσεων πραγματοποιήθηκε η τελική μέτρηση.
Επαναλαμβανόμενες μετρήσεις ανάλυσης διακύμανσης έδειξαν ότι η ομάδα
παρέμβασης παρουσίασε μεγαλύτερη βελτίωση στην αυτο-αποτελεσματικότητα,
ρ < .01, η2 = .57, από την ομάδα ελέγχου,/» < .05, η2 = .29. Ακόμα βρέθηκε ότι η
ομάδα παρέμβασης βελτίωσε σημαντικά την απόδοση της,/» < .01, η = .57, ενώ
δεν παρατηρήθηκαν διαφορές στην απόδοση της ομάδας ελέγχου, ρ - .35, η =
.02. Τα αποτελέσματα υποστηρίζουν ότι η αύξηση της αυτο-
αποτελεσματικότητας είναι ένας από τους μηχανισμούς μέσω των οποίων η αυτοομιλία
επιδρά στην αύξηση της απόδοσης στα σπορ.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.