Afficher la notice abrégée

dc.contributor.advisorΣαΐτης, Χρίστος Α.el
dc.contributor.advisorΣαραφίδου, Ε.el
dc.creatorΚονταξή, Μ.el
dc.date.accessioned2015-07-24T12:23:37Z
dc.date.available2015-07-24T12:23:37Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.other7390
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/14247en
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26253/heal.uth.6008
dc.description.abstractΗ έρευνα αυτή εξετάζει τα εσωτερικά κίνητρα, την επαγγελματική ικανοποίηση και το θετικό συναίσθημα στο σχολικό περιβάλλον που δραστηριοποιούνται οι εκπαιδευτικοί του δημόσιου σχολείου στην Περιφέρεια Θεσσαλίας. Η βιβλιογραφική μελέτη των κινήτρων βασίστηκε στη θεωρία των Deci & Ryan (1985), ενώ έγινε και ανασκόπηση των ερευνών που αφορούν την επαγγελματική ικανοποίηση και το θετικό συναίσθημα στο σχολείο. Οι υποθέσεις ερευνούν τη σχέση των εσωτερικών κινήτρων με την ικανοποίηση και το θετικό συναίσθημα στο σχολικό περιβάλλον, καθώς και το βαθμό υποκίνησης των εκπαιδευτικών από τα εσωτερικά κίνητρα στο εκπαιδευτικό τους έργο. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο που περιελάμβανε κλίμακα: βασικών ψυχολογικών αναγκών στην εργασία, επαγγελματικής ικανοποίησης και θετικού συναισθήματος. Τα αποτελέσματα έδειξαν χαμηλό βαθμό, αυτονομίας, μέτριο βαθμό αποδοτικότητας και διαπροσωπικών σχέσεων, ενώ παρουσίασαν θετική συσχέτιση με την επαγγελματική ικανοποίηση και το θετικό συναίσθημα. Οι γυναίκες βρέθηκε να εμφανίζουν περισσότερη αποδοτικότητα στο εκπαιδευτικό τους έργο, οι έχοντες πολλά χρόνια προϋπηρεσία μεγαλύτερη αυτονομία από τους έχοντες λίγα χρόνια υπηρεσία, ενώ οι δάσκαλοί έχουν μεγαλύτερο βαθμό αυτονομίας στη δουλειά τους και πιο έντονες διαπροσωπικές σχέσεις από τους καθηγητές δευτεροβάθμιας. Η ενίσχυση των εσωτερικών κινήτρων για την ολοκλήρωση του κάθε ατόμου στην εργασία του σε συνδυασμό με την αναγκαία εκπαιδευτική μεταρρύθμιση μπορούν να εξασφαλίσουν εκπαιδευτική ανάπτυξη.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗel
dc.subject.otherΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ -- ΨΥΧΟΛΟΓΙΑel
dc.titleΕργασιακή και συναισθηματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών από το χώρο εργασίαςel
dc.typemasterThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen


Fichier(s) constituant ce document

Thumbnail

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Excepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International