Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΜπονώτη-Λέγκα, Φωτεινήel
dc.contributor.advisorΧρηστίδου, Βασιλείαel
dc.creatorΑγγελή, Μαρίαel
dc.date.accessioned2015-07-24T12:21:09Z
dc.date.available2015-07-24T12:21:09Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.other869
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/13181en
dc.descriptionΠαρατηρήσεις έκδοσης: λείπει η σελίδα 74 από το φυσικό τεκμήριο.el
dc.description.abstractΗ εργασία αυτή αποσκοπούσε να μελετήσει τις εξελικτικές διαφορές που παρουσιάζουν οι ιδέες των παιδιών για τα φυσικά και τα τεχνητά αντικείμενα, καθώς και την ικανότητά τους να ξεχωρίσουν τα άψυχα από τα έμψυχα και τις ιδιότητες που τα διέπουν. Επίσης, σκοπός ήταν να εξεταστεί εξελικτικά η ικανότητα των παιδιών να απεικονίσουν τα άψυχα και τα έμψυχα αντικείμενα. Για τον έλεγχο των υποθέσεων χρησιμοποιήθηκε δείγμα 60 παιδιών του νηπιαγωγείου, της Β τάξης και της Δ τάξης του δημοτικού. Τα παιδιά πέρασαν από μη δομημένη συνέντευξη και πραγματοποίησαν ορισμένα σχεδιαστικά έργα. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η ηλικία πράγματι επηρεάζει τις επιδόσεις των παιδιών τα μικρότερα έχουν την τάση για μεταφυσικές απαντήσεις ενώ τα μεγαλύτερα επεξεργάζονται πιο λογικά τις απαντήσεις που δίνουν. Παρατηρήθηκε, ακόμα, πως τα μεγαλύτερα παιδιά είναι εκείνα που τελικά εμφανίζουν τα τεχνητά αντικείμενα με δραστηριότητες παρόμοιες με αυτές των φυσικών και πως τα νήπια δεν σχεδιάζουν τα φυσικά και τα τεχνητά αντικείμενα στο ίδιο περιβάλλον φαίνεται ότι όλα τα παιδιά είναι σε θέση να ξεχωρίσουν σαφώς τα έμψυχα από τα άψυχα κι εντοπίζουν τις διαφορές τους τόσο βάσει εξωτερικών όσο και εσωτερικών χαρακτηριστικών. Δε συμβαίνει το ίδιο, όμως, και με τις ομοιότητες που εντοπίζονται σχεδόν αποκλειστικά στα εξωτερικά χαρακτηριστικά. Τέλος, η ποιοτική ανάλυση των σχεδίων των παιδιών έδειξε, ότι τα περισσότερα παιδιά κάνουν σχέδια αρκετά ευκρινή και ρεαλιστικά, τα οποία μπορούν να δώσουν πληροφορίες για τις αντιλήψεις των παιδιών για τα φυσικά και τα τεχνητά αντικείμενα.el
dc.language.isoelen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΠΑΙΔΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ -- ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣel
dc.subject.otherΠΑΙΔΙΑ -- ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ -- ΑΝΑΠΤΥΞΗel
dc.titleΗ διάκριση φυσικών και τεχνητών αντικειμένων από παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας : εννοιολογική και σχεδιαστική αναπαράστασηel
dc.typebachelorThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International