Θεωρητική & πειραματική προσομοίωση συμπεριφοράς δακτυλίων εμβόλου ΜΕΚ : (ανάπτυξη αλγορίθμου - κατασκευή πειραματικού προσομοιωτή)
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Μπάιμπας, Νικόλαος Γ.Όνομα Επιβλέποντος
Πανταζάρας, Κωνσταντίνος Ν.
Ημερομηνία
2009Γλώσσα
el
Σημειώσεις
Παρατηρήσεις έκδοσης: παρουσιάζεται μερική απώλεια περιεχομένου λόγου βιβλιοδεσίας.
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Οι απώλειες λόγω τριβών που οφείλονται στους δακτυλίους του εμβόλου μιας
μηχανής εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ) καλύπτουν περίπου το 20% του συνόλου των
μηχανικών απωλειών του κινητήρα. Μείωση αυτών των τριβών επιτρέπει έναν
υψηλότερο βαθμό απόδοσης, μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, καθώς και
αντίστοιχη των εκπομπών ρύπων.
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να παρουσιάσει θεωρητική
καθώς και πειραματική μελέτη της τριβολογικής συμπεριφοράς των ελατηριωτών
δακτυλίων εμβόλων Μηχανών Εσωτερικής Καύσης (ΜΕΚ). Τα αποτελέσματα
αναδεικνύονται μέσα αφενός από την ανάπτυξη και χρήση θεωρητικού μοντέλου και
αφετέρου από μία τριβομετρική προσέγγιση κατά την λειτουργία ετεροκινούμενου
προσομοιωτή τύπου ανοικτού κυλίνδρου, με οδήγηση του εμβόλου που παρουσιάζονται
εκτός των άλλων με βάση την τιμή pmf (kPa), που εκφράζει την μέση απώλεια πίεσης
λόγω τριβών κατά την διάρκεια πλήρους κύκλου 4-χρονου κινητήρα.
Η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων οδηγεί σε ενδιαφέροντα συμπεράσματα
κυρίως για τους κατασκευαστές ΜΕΚ και συντείνουν στην βελτίωση της απόδοσής
τους σε μια περίοδο μάλιστα που ολοένα και περισσότερο εμφανίζεται έντονο το
φαινόμενο των κλιματικών αλλαγών εξαιτίας των εκπεμπόμενων ρύπων των μη
πράσινων κινητήρων ΜΕΚ.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Πολυτεχνική Σχολή. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών.