Ποιότητα υπηρεσιών Χειρουργικής κλινικής του Γενικού Νοσοκομείου Λάρισας
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Ανδρεάδου , ΣτυλιανήΌνομα Επιβλέποντος
Κουστέλιος, Αθανάσιος
Ημερομηνία
2008Γλώσσα
el
Λέξη-κλειδί
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Σκοπός της έρευνας είναι να διερευνηθεί η ποιότητα υπηρεσιών που παρέχει η
χειρουργική κλινική του Γενικού Νοσοκομείου Λάρισας. Για την αξιολόγηση της
ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο
Servqual το οποίο μετρά τις προσδοκίες και τις αντιλήψεις των πελατών/ασθενών σε
κάθε μία από τις πέντε διαστάσεις της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών
(υλικοτεχνική υποδομή, ανταπόκριση, κατανόηση, αξιοπιστία, εγγύηση). Το δείγμα
της έρευνας αποτέλεσαν 120 ασθενείς, 59 γυναίκες και 61 άντρες οι οποίοι
υποβλήθηκαν σε προγραμματισμένο χειρουργείο και συμπλήρωσαν το
ερωτηματολόγιο κατά τη διάρκεια της 3ης μετεγχειρητικής ημέρας. Για τον έλεγχο της
αξιοπιστίας των ερωτήσεων-διαστάσεων χρησιμοποιήθηκε ο συντελεστής α του
Cronbach, ενώ ακολούθησε περιγραφική στατιστική και t test μεταξύ των δύο φύλων
όπως και σύγκριση ανάλογα με το μορφωτικό επίπεδο των ασθενών.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι ασθενείς ήταν αρκετά
δυσάρεστη μένοι όσον αφορά τη διάσταση “υλικοτεχνική υποδομή” ενώ περισσότερο
ικανοποιημένοι από τις διαστάσεις της “κατανόησης” και της “εγγύησης”. Επίσης, οι
ασθενείς με υψηλό μορφωτικό επίπεδο έδειξαν περισσότερο δυσαρεστημένοι όσο
αφορά τη διάσταση «υλικοτεχνική υποδομή» σε σχέση με τους απόφοιτους
δημοτικού/γυμνασίου ενώ δε βρέθηκαν διαφορές όσο αφορά το φύλο.
Συμπερασματικά, το ερωτηματολόγιο Servqual αποτελεί ένα αξιόπιστο
εργαλείο για τη μέτρηση της ικανοποίησης ασθενών. Η χειρουργική κλινική του
γενικού νοσοκομείου Λάρισας θα πρέπει να βελτιωθεί στο τομέα της υλικοτεχνικής
υποδομής ώστε να παρέχει καλύτερες υπηρεσίες στους ασθενείς της.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.