Διερεύνηση της έννοιας της εμπλοκής σε υπαίθριες δραστηριότητες μεταξύ μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης : η περίπτωση της πόλης του Παλαμά, Ν. Καρδίτσας
Προβολή/ Άνοιγμα
Συγγραφέας
Σιδέρη, ΑθηνάΌνομα Επιβλέποντος
Κουθούρης, Χαρίλαος
Ημερομηνία
2010Γλώσσα
el
Πρόσβαση
ελεύθερη
Επιτομή
Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η εξέταση πιθανής διαφοροποίησης της
έννοιας της ‘εμπλοκής’ μαθητών σε Υπαίθριες δραστηριότητες Αναψυχής λόγω α)του
διαφορετικού φύλου β) της διαφορετικής σχολικής τάξης γ) της διαφορετικής συχνότητας
συμμετοχής. Η ‘εμπλοκή’ ενός ατόμου προς μια δραστηριότητα εκφράζεται με τρεις
διαστάσεις α)έλξη, β)αυτό-έκφραση και γ)ουσιαστικότητα (Kyle et al, 2003). Δείγμα στην
έρευνα αποτέλεσαν 282 μαθητές Δ/θμιας Εκπαίδευσης από την πόλη του Παλαμά (51.8%
αγόρια & 48,2% κορίτσια). Χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα των Kyle και συν, (2003)
κατόπιν τροποποίησής της στην ελληνική (Θεοδωράκης και συν, 2007).Τα αποτελέσματα
της έρευνας υποστήριξαν: α)δεν βρέθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ των
υποομάδων του φύλου σε καμία από τις τρεις διαστάσεις της εμπλοκής (ρ>.05),
β)διαπιστώθηκε επίδραση του παράγοντα «σχολική τάξη» στις διαστάσεις της εμπλοκής
«έλξη»(ρ<.05) και «κεντρικότητα» ρ<.0.1), γ) η συχνότητα συμμετοχής επηρεάζει τον
βαθμό εμπλοκής των μαθητών σε υπαίθριες δραστηριότητες αναψυχής ρ<.000. Τα
αποτελέσματα συζητούνται με στόχο τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό που περιλαμβάνει
αύξηση των σχολικών εκδηλώσεων και δράσεων στο σχολικό ή ελεύθερο φυσικό
περιβάλλον, όπως πεζοπορία, ποδήλατο βουνού, χιονοδρομία, έτσι ώστε να βελτιωθεί η
άποψη των μαθητών για την Υπαίθρια Αναψυχή και συνεπώς το επίπεδο υγεία τους.
Ακαδημαϊκός Εκδότης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.