Show simple item record

dc.contributor.advisorΣταυρούση, Παναγιώταel
dc.contributor.advisorΒλάχου, Αναστασίαel
dc.creatorΛιάκου, Ελένηel
dc.date.accessioned2015-07-24T12:21:45Z
dc.date.available2015-07-24T12:21:45Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.other4815
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/13680en
dc.description.abstractΣτην παρούσα μελέτη διερευνήθηκε η ανάπτυξη του λεξιλογίου των παιδιών με σύνδρομο Down, καθώς επίσης και ο ρόλος ενός γνωστικού παράγοντα όπως η βραχύχρονη μνήμη. Στην έρευνα συμμετείχαν 11 παιδιά με σύνδρομο Down ηλικίας 8-13 ετών (Μ.Ο = 10.6). Η συμμετοχή τους στην έρευνα έγινε με βάση τη χρονολογική τους ηλικία και τη διάγνωση του συνδρόμου. Τα παιδιά αξιολογήθηκαν σε τρεις φάσεις, σε καθεμία από τις οποίες εκτιμήθηκε: α) η ικανότητά τους να κατανοούν το περιεχόμενο των λέξεων που τους παρουσιάζονται προφορικά και να αποδίδουν τη σημασία τους, β) η ικανότητά τους να κατανοούν έννοιες που τους παρουσιάζονται προφορικά και να τις αντιστοιχίζουν με εικόνες που απεικονίζουν το περιεχόμενό τους και γ) η βραχύχρονη μνήμη. Σε κάθε φάση της έρευνας χρησιμοποιήθηκε διαφορετικό ερευνητικό εργαλείο για την αξιολόγηση των επιδόσεων των συμμετεχόντων: το Λεξιλόγιο του WISC-III για την εκτίμηση του επιπέδου του λεξιλογίου που κατανοούν και αποδίδουν τη σημασία του τα παιδιά με σύνδρομο Down, το PPVT για την αξιολόγηση του λεξιλογίου που κατανοούν και μπορούν να το συνδυάσουν με εικόνες και η Μνήμη αριθμών του WISC-III για την αξιολόγηση της βραχύχρονης μνήμης των συμμετεχόντων. Από τη συλλογή και ανάλυση των δεδομένων βρέθηκε στατιστικά σημαντική συσχέτιση μεταξύ των επιδόσεων των συμμετεχόντων στην κατανόηση του λεξιλογίου μέσω της προφορικής παρουσίασης εννοιών και απόδοσης της σημασίας τους (Λεξιλόγιο του WISC-III) και των επιδόσεων στη δοκιμασία για την αξιολόγηση της βραχύχρονης μνήμης (Μνήμη αριθμών του WISC-III). Καθώς η επίδοση στη δοκιμασία της μνήμης αριθμών χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση της βραχύχρονης μνήμης (Μνήμη αριθμών του WISC-III) (Gathercole, Hitch, Service, & Martin, 1997. Laws, MacDonald, & Buckley, 1996), οδηγούμαστε στη διαπίστωση πως η κατανόηση του λεξιλογίου μέσω προφορικής παρουσίασης εννοιών και απόδοσης της σημασίας τους (WISC-III) συσχετίζεται με τη βραχύχρονη μνήμη. Ακόμη, με την ανάλυση παλινδρόμησης ελέγχθηκε η ύπαρξη κάποιας μεταβλητής που χρησιμοποιήθηκε στην έρευνα ως προβλεπτικός παράγοντας για την επίδοση των συμμετεχόντων στις δοκιμασίες για την κατανόηση του λεξιλογίου (Λεξιλόγιο του WISC-III και PPVT). Από τη συγκεκριμένη ανάλυση διαπιστώθηκε ότι οι επιδόσεις των παιδιών με σύνδρομο Down στη δοκιμασία κατανόησης του λεξιλογίου μέσω της προφορικής παρουσίασης εννοιών και απόδοσης της σημασίας τους (Λεξιλόγιο του WISC-III) προβλέπονται από τις επιδόσεις τους στη δοκιμασία της μνήμης αριθμών. Συνεπώς, η κατανόηση του λεξιλογίου των παιδιών με σύνδρομο Down εξηγείται από την επίδοση της βραχύχρονης μνήμη.el
dc.language.isoel_GRen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΣΥΝΔΡΟΜΟ DOWNel
dc.subject.otherΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ -- ΑΝΑΠΤΥΞΗel
dc.titleΔιερεύνηση της ανάπτυξης του λεξιλογίου σε παιδιά με σύνδρομο Downel
dc.typebachelorThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International