Show simple item record

dc.contributor.advisorΜαυροπούλου, Σοφίαel
dc.creatorΣτεφανίδου, Ελισσάβετel
dc.date.accessioned2015-07-24T12:21:23Z
dc.date.available2015-07-24T12:21:23Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.other3910
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/13379en
dc.description.abstractΤο θέμα της έρευνας αφορά στην εφαρμογή των αρχών της δομημένης προσέγγισης για τη διδασκαλία χειροτεχνικών δεξιοτήτων σε παιδιά με αυτισμό. Κύριος στόχος ήταν η επιτυχημένη κατασκευή δύο χειροτεχνικών δραστηριοτήτων από τον κάθε συμμετέχοντα. Δευτερεύοντες στόχοι της παρέμβασης ήταν η καλλιέργεια της ικανότητας των παιδιών να ακολουθούν οδηγίες και να ολοκληρώνουν ένα έργο. Ακόμη, στόχος ήταν η ανάπτυξη του οπτικοκινητικού συντονισμού, της εστίασης της προσοχής, της λεπτής κινητικότητας και της αυτοπεποίθησης των συμμετεχόντων. Στην έρευνα συμμετείχαν δύο άτομα με αυτισμό, τα οποία ήταν αγόρια ηλικίας δέκα και έντεκα ετών. Το κάθε παιδί συμμετείχε σε δύο συνεδρίες, την κάθε ημέρα, εκ των οποίων η μία αφορούσε στην κατασκευή της δραστηριότητας των ψηφιδωτών κουτιών και η άλλη των κασπό. Στη φάση της αρχικής παρατήρησης, καταγράφηκαν τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν τα παιδιά σε συγκεκριμένα βήματα της εκτέλεσης των δύο δραστηριοτήτων. Κατά τη φάση της παρέμβασης, η παροχή διαφόρων μορφών προτροπών, για τον κάθε συμμετέχοντα, διευκόλυνε την επιτυχημένη εκτέλεση των δύο χειροτεχνικών δραστηριοτήτων. Όμως, κατά την τελική παρατήρηση, όπου αφαιρέθηκε κάθε προτροπή, μόνον το ένα παιδί κατάφερε να κατασκευάσει και τις δύο δραστηριότητες. Παρόλο που στον κάθε συμμετέχοντα δόθηκαν οι ανάλογες -με το γνωστικό του επίπεδο- προτροπές, το άλλο παιδί δεν σημείωσε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν και κατανόησε τον κατάλληλο τρόπο χρήσης των υλικών κι έκανε περισσότερες επιτυχημένες προσπάθειες στη δραστηριότητα των ψηφιδωτών κουτιών, συνέχισε να κατασκευάζει τη δραστηριότητα των κασπό με ένα δικό του τρόπο -τον οποίο είχε αναπτύξει από τις αρχικές συνεδρίες-, μην υλοποιώντας τελικά την κατασκευή των δραστηριοτήτων.el
dc.language.isoel_GRen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΑΥΤΙΣΤΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ -- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗel
dc.subject.otherΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ -- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗel
dc.subject.otherΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ -- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗel
dc.titleΕφαρμογή των αρχών της δομημένης προσέγγισης για τη διδασκαλία χειροτεχνικών δεξιοτήτων σε παιδιά με αυτισμόel
dc.typebachelorThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International