Show simple item record

dc.contributor.advisorΛιαργκόβας, Παναγιώτης Γ.el
dc.creatorΖήση, Αθανασίαel
dc.date.accessioned2015-07-24T12:21:12Z
dc.date.available2015-07-24T12:21:12Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.other2471
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11615/13218en
dc.description.abstractΣτην πτυχιακή εργασία θα αναλυθεί το θέμα των ΜΜΕ σε παγκόσμιο επίπεδο και συγκεκριμένα στην ελληνική κοινωνία. Ο γενικός τύπος της μικρομεσαίας επιχείρησης δεν υπάρχει, το κυρίαρχο στοιχείο σ αυτές είναι ο ιδιοκτήτης επιχειρηματίας που είναι και ο μοναδικός ρυθμιστής της δραστηριότητάς του. Επίσης οι επιχειρήσεις αυτές δεν έχουν κάποια συγκεκριμένη μορφή. Στις περισσότερες περιπτώσεις, είναι προσωπικές επιχειρήσεις αλλά και αυτές που αποκτούν απρόσωπη νομική μορφή (ΑΕ, ΕΕίΕ, ΟΕ) τα κεφάλαιά τους ανήκουν σε άτομα της ίδιας κοινωνίας ή σε άτομα που συνδέονται με κοινωνικούς δεσμούς. Συνεπώς σ αυτές τις επιχειρήσεις ο επιχειρηματίας και οι προσωπικές του ικανότητες είναι υπεύθυνες για την πορεία και εξέλιξή τους. Στην επόμενη ενότητα θα αναλυθεί η μεγάλη σημασία που αποδίδεται στον δημιουργικό και σταθεροποιητικό ρόλο των ΜΜΕ στον χώρο της Ευρώπης και εκτός αυτής. Ευελιξία, καινοτομία, εγγύτητα στον πελάτη, τα κλασικά πλεονεκτήματα των ΜΜΕ, αποτελούν σήμερα όσο ποτέ άλλοτε τους καθοριστικούς παράγοντες για; την επιτυχή πορεία μιας επιχείρησης στην αγορά. Αρχικά οι ΜΜΕ έχουν συμβάλλει στην αύξηση του επιπέδου της απασχόλησης εργαζομένων, όπου στην Ευρώπη υπάρχουν 20,5 εκ. επιχειρήσεις και προσφέρουν εργασία σε 122 εκ. άτομα. Από το 1988 ως το 2001 παρατηρείται, με αυξημένη ένταση η πορεία της απασχόλησης των ΜΜΕ. Με αποτέλεσμα να βελτιώνουν το βιοτικό επίπεδο των τοπικών κοινωνιών, περιορίζοντας την ανεργία. Επίσης οι ΜΜΕ εντείνει τη συμμετοχή τους στον αυξανόμενο ανταγωνισμό και επιδίδονται σε περισσότερες εξαγωγικές δραστηριότητες. Με την ολοκλήρωση της κοινής αγοράς, οι ΜΜΕ επεκτείνουν την μονάδα τους σε άλλες χώρες και διευρύνουν τις συναλλαγές τους. Η ανάπτυξη των επιχειρήσεων σε εθνικό και διεθνές επίπεδο οφείλεται κυρίως στον τεχνολογικό παράγοντα. Η ευελιξία και η εισαγωγή καινοτομιών αποδίδεται στη χρήση ηλεκτρονικών εφαρμογών των ΜΜΕ. Ιδιαίτερα οι επιχειρήσεις με μικρό μέγεθος προσαρμόζονται πιο εύκολα σε τεχνολογικές εφαρμογές και αξιοποίηση πρωτοποριακών ιδεών. Επίσης το 74% των ΜΜΕ έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο ώστε οι συναλλαγές να έχουν βελτιωθεί τόσο ως προς τη μείωση κόστους όσο και από την προβολή της παγκόσμια. Παράλληλα οι ΜΜΕ πλεονεκτούν στην ποιότητα των προϊόντων και υπηρεσιών και στη σύναψη προσωπικών επαφών με τους καταναλωτές. Τέλος οι ΜΜΕ επιδίδονται σε κοινωνικές δραστηριότητες και επιτυγχάνουν σχέσεις εμπιστοσύνης με τους συνεργάτες και καταναλωτές. Οι ΜΜΕ με την παγκοσμιοποίηση των αγορών και τον αυξημένο σε ένταση ανταγωνισμό, αντιμετώπισαν σημαντικά εμπόδια ανάπτυξης. Στην τέταρτη ενότητα αναφέρονται τα πιο σημαντικά εμπόδια όπως η έλλειψη ικανών εργατών, η ανεπαρκής χρηματοδότηση και τα διοικητικά βάρη στην πρόσληψη εργατικού δυναμικού. Παρουσιάζοντας το δημιουργικό και σταθεροποιητικό ρόλο των ΜΜΕ, στην επόμενη ενότητα παρουσιάζεται η εικόνα των ΜΜΕ στον ελλαδικό χώρο. Στην Ελλάδα οι ΜΜΕ καταλαμβάνουν το 90% των επιχειρήσεων και χαρακτηρίζονται ως οικογενειακές με προσωπικό λιγότερο από 10 άτομα. Ιδιαίτερα αποτελούν τον κύριο παράγοντα στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και ενισχύουν οικονομικά τις αποκεντρωμένες περιοχές. Είναι πηγή καινοτομίας και πρωτοβουλίας, προσφέροντας ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες και βελτιώνουν τα συστήματα παραγωγής ώστε η ελληνική κοινωνία να αναπτυχθεί οικονομικά και να αντεπεξέλθει στον διεθνή χώρο. Από την άλλη πλευρά του νομίσματος οι ΜΜΕ αντιμετωπίζουν πιεστικό ανταγωνισμό από πολυεθνικές επιχειρήσεις με υψηλή τεχνολογία. Το κύριο πρόβλημα των ελληνικών επιχειρήσεων είναι η έλλειψη χρηματοδοτικών πηγών. Επίσης οι ελληνικές επιχειρήσεις χαρακτηρίζονται από ανεπαρκή κρατική στήριξη, από έλλειψη εκσυγχρονισμένων τεχνολογικών μέσων και στρατηγικού προγραμματισμού και μάνατζμεντ. Συμπερασματικά οι ΜΜΕ αποτελούν τη βάση της ελληνικής οικονομίας γι αυτό το κράτος θα πρέπει μέσα από προγράμματα και επιδοτήσεις να στηρίξει οικονομικά τις ελληνικές επιχειρήσεις. Οι ΜΜΕ είναι καινοτομικές, πρωτοποριακές και μπορούν να εξελιχθούν με τη χρήση τεχνολογικών μέσων και σωστού προγραμματισμού, ώστε να ευνοήσουν την οικονομία της ελληνικής κοινωνίας.el
dc.language.isoel_GRen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subject.otherΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ -- ΕΛΛΑΔΑel
dc.subject.otherΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, ΜΕΤΑΠΟΙΗΤΙΚΕΣ -- ΕΛΛΑΔΑel
dc.titleΟ ρόλος και η σημασία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων : η περίπτωση της Ελλάδαςel
dc.typebachelorThesisen
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Οικονομικών Επιστημών.el
heal.academicPublisherIDuthen
heal.fullTextAvailabilitytrueen
dc.rights.accessRightsfreeen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International